De klover in onze houtgroep is wel vrij echter die is niet aftakas-aangedreven zoals het geleende model.
Mijn Cormickje D326 heeft een te kleine hydrauliekpomp om een klover vlot te laten werken en er zit ook nog geen vrije hydrauliekaansluiting op.
Om toch vlot te kunnen werken met de clubklover kwam mij het idee een aftakas aangedreven hydrounit te gaan maken.
Zonder enige kennis van hydrauliek moest ik me eerst eens inlezen op verschillende plekken van het internet.
Zo kwam ik er achter dat de grote pomp die we eens in een opwelling hadden gekocht wel eens te groot zou kunnen zijn. Bleek ook zo te zijn, de olieopbrengst was zo groot dat het leidingsysteem het niet aankon, de kranen te klein waren en steeds met een open kogelkraan gewerkt moest worden wat de olie te snel warm deed worden. Maar het principe werkte. Snel berekend hoe het dan wel zou moeten en een kleinere pomp besteld.
Werkt nu naar behoren....

Ja, de bescherming om de aftakas moet beter, het hout ligt te lang en schimmelt, weet het allemaal wel.
Wilde alleen het unitje laten zien, misschien een idee voor iemand anders met een te kleine trekker.
Groet Jos.