Neem 0,6 to 1Volt die valt over de diode.(alleen skotty diodes kunnen zo laag komen..en zijn redelijk duur)
Wat mag ik op onderstaande voltmeters verwachten +/- in de volgende situaties. tussen de () mijn eigen hypothese.
1. geen wind, halfvolle accu ( V1= 0 Volt / V2=12.5 Volt)
2. Te weinig wind om te laden, molen draait wel. half volle accu ( V1= 0 - 12.79 Volt / V2= 12.5 Volt)
3. Wind die hard genoeg is om te laden ( V1= 12.8 Volt / V2= 12.5 Volt. Oftewel V2 + 0.3 = V1. ivm. spanningsval over diode)
Dit klopt helemaal ..je gedachte is nog steeds goed…alleen je meting klopt niet …
Jij zei…V1= 10Volt ..V2 =accu=12V …en als je V1 los haalt gaan de bladen sneller draaien.
Wat zou kunnen….maar lijkt mij zo verschrikkelijk stug… de + en – van het bord omgedraaid naar de accu terug ….(of de alleen de wind generator…).
Dan klopt het verhaal weer een beetje ..accu snel leeg .. wind generator probeert de andere kant op te draaien ..gaat niet ..dus draait langzamer.
V1 is 10 Volt..dus er is een “gebruiker” ….. die ballast is het niet(zei jij) …blijft over de wind generator..
Ik kan me herinneren dat jij zei …V1= 10V als ik dan de wind generator los koppel stijgt de spanning op V1..
Dus check………………..De min – van de Accu moet gelijk zijn aan de min – van de wind generator ………
Denk er om dat beide volt meters niet gelijk zijn…(dus effen checken..)
Bij door meten ..generators los koppelen..
edit
Ik zie net je andere post met schema …
Die 18V uit je panelen KAN NIET… moet accu spaning zijn plus diode spanning !!!!
Dus over de diode kan geen 4,3Volt staan !!!!!!!!
Schema klopt behoorlijk al zit de diode voor 'gen1' in de laadregelaar verwerkt. Zou niet uit moeten maken.
hoe bedoel je..wat is gen 1 laadregelaar ?