De methodes van inkuilen, zandkisten, aardappelkisten. kolen hangen, pompoenen hangen, melkzuur fermentatie (zuurkool enz),in azijn "wecken" etc niet.
Vandaar dit draadje
Onderstaande foto's zijn van onze aardappels kist (een ontwerp van mijn compagnon) vandaag is hij in gebruik genomen. Het was tijd om de aardappels te controleren op rotte exemplaren, de goeie zijn daarna direct onze "aardappel bunker" in gegaan.
Links de tafel aardappel "milva" en rechts de friet aardappel "agria" van de 4 geteelde soorten dit jaar zijn dit de bewaar aardappels die ons moeten voeden tot de nieuwe oogst.
De uien worden te drogen gehangen (een poos terug al) tot ze droog zijn en dan in emmers en bundels bewaard
De pompoenen worden als ze rijp zijn geoogst en in de zon te drogen gelegd (dan word de schil pas hard)
daarna worden ze op een koele plaats bewaard
De rooie kolen zijn voor een deel geweckt en een deel is in de schuur gelegd, op deze manier blijven ze toch nog enkele weken goed
De volgende kandidaten zijn de wortels, deze worden in een zandkist gepreserveerd, hier ga ik volgende week aan beginnen denk ik. Ik zal dan wat foto's en een klein verslagje posten.
Vul aan naar wens, het zou leuk zijn als we wat beeld materiaal bij de beschrijvingen voegen, een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Uitbouwen die handel
Groeten,