Ik twijfel aan hoe ecologisch het concentraat is dat ik besteld heb en uit Zuid afrika komt. Erg zelfvoorzienend is het ook niet, maarja het is een begin.
Bosvruchten wijn staat er op het programme, ik waag me op onbekend terein. Ik heb nog nooit bosvruchten wijn gedronken en nog nooit wijn gemaakt. Ik heb bewust geen druivenwijn gekozen, wij drinken graag en redelijk veel druivenwijn en ik vrees dat wij alleen maar teleurgesteld kunnen raken van dit soort concentraat paketten als het om druivenwijn gaat.
Ik wil de concentraat paketten gebruiken om te oefenen. Ik heb dit jaar flink wat druivenstokken gezet en ben van plan die in het voorjaar te verdubbelen. Over drie jaar zouden we genoeg druiven moeten hebben om het hele jaar wekelijks in onze 1,5 fles druivenwijn te voorzien. Allemaal leuk en aardig maar het maken van dat goedje schijnt nogal wat ervaring te vragen, we gaan dus maar aan het begin beginnen.
Hopend dat ik mijn stookketeltje niet voor het eerst in gebruik hoef te nemen om deze wijn weer uit te stoken als gevolg van mijn onkunde
Wie van jullie brouwt wat en hoe?
Groeten