dat bankje een stuk van de mantel laten zijn is een aardig idee. Dan is het een plaats om tegen de kachel aan te kunnen zitten begrijp ik nu.
Dat zou inderdaad het simpele idee zijn, en het geeft wat massa naast de kachel, maar het zou toch super zijn als behalve die mantel dat bankje toch ook een beetje kan meepikken van de warmte van de kachel (mantel) en kan dus eventueel ook een beetje opslaan.
Zou ik daar waar het bankje deel is van de mantel, in het midden onderaan een gat in de mantel kunnen laten en dat bankje hol opbouwen zodat de warmte toch wat verder zou kunnen doordringen in het bankje? De stenen die deel uitmaken van de mantel en het bankje zou ik dan geschrankt mee met de mantel en geschrankt mee met het bankje laten lopen (recht op recht). Maar ik denk echt dat ik een tekening ga moeten maken, als ik het zelf al niet zo goed meer voor me zie, zal dat wel nodig zijn lijkt mij.
Een ander idee is ook aangezien beton en ijzer dezelfde uitzettingscoëfficient hebben dat ik als bovenkant van dat bankje een plaat zelfgemaakt gewapend beton zou kunnen gebruiken? Het zou de warmte beter verdelen over de ganse plaat en ik kan ook olifanten uitnodigen om op m'n bankje te komen zitten, dubbel voordeel lijkt mij. Je zou dat beton zelfs met twee hoeken kunnen gieten zodat je zo'n ergonomisch bankje uitkomt, als zou het resultaat redelijk hoekig zijn, maar dat kan je dan wel met de leemstuc wegwerken om het wat ronder te krijgen.
Ik dacht aan de vorm van een ligzetel van een bekende kunstenaar maar ik kan nu net niet op z'n naam komen "... van vleteren" of zoiets, maar dat is het niet, ach, ik kom er morgen ook wel weer op, in ieder geval iets wat ik voorhand ga moeten testen, want dat bankje zal een tijdje moeten meegaan en als die dan niet goed ligt zou dat echt wel jammer zijn.
Als het enigszins kan zelfs liefst beide ideeën gecombineerd? kwestie van toch weer een beetje moeilijk te doen.
Ik ga dus morgen eens een tekening maken om het wat duidelijker te stellen.
In ieder geval ook wel handig dat er aan de zijkant geen veegluikjes meer zijn, daar zat ik ook een beetje mee in de knoop met m'n bankje.