Als je op deze manier redeneert kun je alles goed praten wat scheef zit. Je kunt hiermee alles terzijde leggen en afkopen om niet je eigen verantwoording te hoeven nemen. Een ander produkt te gebruiken van dieren maakt je mede verantwoordelijk. Afschuiven op de zuivelgebruikers vind ik onzin. Ieder die welk produkt van een dier ook gebruikt is mede verantwoordelijk.Brit schreef:Hoe bedoel je dat, Richard? Wat staat je tegen/vind je niet kloppen?RicharddeBlauw schreef:Wat een redenering....!
Voorbeeld:
Ik ga vandaag maar eens een auto kopen, maakt voor het milieu niets uit want het ding is toch al gemaakt.
Door juist te kopen wat meelift op die auto en/of dieren maak je je medeverantwoordelijk. Ook door met deze redenering het goed te praten om vlees te gebruiken houd je ook alles in stand en help je dus mee om het vooral zo te houden en zelfs uit te breiden.
Uiteindelijk denk ik dat de vraag van DJ kan worden beantwoord met dat we uit ons jasje aan het groeien zijn in combinatie met de manier waarop we nu nog steeds met vleesproduktie omgaan. We kunnen met zoveel mensen nou eenmaal niet allemaal meer gaan jagen voor ons kostje....jammer maar helaas.
Het staat onomstotelijk vast dat dierlijke produkten niet nodig zijn voor de mens. Melk is er alleen maar om de kleintjes mee op te doen groeien. Als we alle grond die nu benodigd is voor dierlijke produkten gaan gebruiken voor plantaardige produkten kunnen we ons ruimschoots voorzien van eiwitrijk voedsel.