Heel erg leuk gedaan.
De fabriek was van de ene op de andere dag gesloten.
Moderator: Moderators
Bijna wel ja, of het de moeder is moet nog blijken.Dan is het tijd voor de moeder van alle metingen
Is er software voor om een live stream met een video camera te maken?Kun je er een rechtstreekse uitzending van Peters metingen maken as. weekend?
Kun je bij de Rocket Bell ook alleen op de secundaire lucht toevoer draaien, hier heb ik nl. geen ervaring mee.Heel goed! Vooral foto 3 vertoont een beeld dat ik al eerder heb gezien. Dat je de frontbeluchting helemaal kan sluiten terwijl het ding dan toch doorgaat had ik niet verwacht.
De vuurhaard ligt vooral in het midden en achterin tijdens de test. Ik zal het van de week nog een keer proberen met de vuurhaard verspreid over de gehele bodemVan de foto's krijg ik de indruk dat het laatste eind van de buizen, het dichtste bij de deur niet erg veel doet.
Klopt.En ja, alles moet eerst opgewarmd zijn voordat die buizen ook maar aan de gang willen. Hoe heter het geheel wordt, hoe meer lucht er aangezogen wordt. Dat betekent waarschijnlijk dat als de zijbeluchting in werking komt er als eerste achterin wat gebeurt.
Klopt.Met het oplopen van de temperatuur verschuift het front zich dan langzaam naar voren omdat er progressief steeds meer lucht aangetrokken wordt.
Waar de grens zit weet ik nog niet.Er zal wel ergens een grens aan zitten, maar toch is het oppassen geblazen.
Je bedoelt een vaste brandstof raket.Als er maar genoeg brandstof aanwezig is kan het ding ook in een "runaway state" komen en dan is er niets meer wat hem af kan remmen tenzij de brandstof op raakt. Lijkt me niet prettig voor de vlampijp wisselaar.
Die interpretatie heb ik nooit gezien. Ik dacht altijd dat het een afgeleide was van de achernaam. De groot / Grotius.Pas nu wordt me de naamgeving duidelijk, jouw opa haalde dezelfde truc met naam uit als Hugo de Groot die een stukje verderop, eeuwen gelden, ongezien de pleitvaart wist te maken in een boekenkist. Die Hugo wordt in het Latijn Grotius genoemd…
Hugo heeft wel wat van jou weg, CPHugo was slimmer dan slim
Hugo werd in 1583 geboren in Delft. Hij was een wonderkind! Op zijn elfde ging hij al studeren aan de universiteit in Leiden. Daar werd hij begroet als de opvolger van een andere grote Nederlandse geleerde, Erasmus. De jonge De Groot bleek echt een heel bijzonder talent. Het leek alsof niets hem te moeilijk was. Hij schreef uit zijn hoofd gedichten in het Latijn en vertaalde oude boeken uit de Romeinse en Griekse tijd. Hij was heel intelligent en een groot denker. 'Het wonder van Holland', noemde de Franse koning hem in 1598.
Dit is de laatste keer geweest dat ik Amerika ten goede trouw heb genomen.Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de Amerikaanse overheid. Het Amerikaanse platform adviseerde de Rotterdamse wetenschappers daarom dringend om een deel van de informatie achter te houden.
Heb jij toevallig zo'n electronen microscoop voorhanden, zo ja, dan proberen we het gewoon.Even nog over die virussen, er is nog nooit een virus geïsoleerd en gefotografeerd, terwijl met een elektronen microscoop dit makkelijk kan.
Laat staan dan Schauberger is begonnen als Co de boswachter.Schauberger vroeg zich af hoe forellen schijnbaar moeiteloos tegen een sterke stroming in zwommen en zich zelfs roerloos hielden. En wat te denken van hun enorme sprongen, meerdere meters hoog tegen een waterval op? Hij ontdekte dat er twee grote krachten werkzaam zijn in de natuur. De ene is een naar binnen gerichte, implosieve kracht (een beweging tegen de klok in) waardoor het leven voeding krijgt. De andere is een uiteenwerpende, explosieve kracht (een beweging met de klok mee). De eerste heelt, harmoniseert, brengt koeling, zuiging en groei. De tweede geeft druk, fragmentatie, hitte, vernietiging. Op zich niks nieuws, maar wel goed om te beseffen. Schauberger bestudeerde beide krachten en bouwde vervolgens een implosiemotor, de zogeheten forellenturbine. Ook maakte hij krachtcentralemodellen voor huis- tuin- en keukengebruik op basis van de implosietechniek.