Hout-cv kachel met stoomturbine

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
account verwijderd

Re: hout cv kachel met stoomturbine

Bericht door account verwijderd »

@Cp,

Heel erg leuk gedaan. :mrgreen:
De fabriek was van de ene op de andere dag gesloten.
Verwijderd
account verwijderd

Hierbij een foto van de secundaire lucht toevoer.
Het is lastig fotograferen.

De primaire beluchting staat dicht en de deur is zijdelinks afgeplakt met tape, alleen via een spleetje van 4mm aan de bovenzijde van de deur heb ik de foto kunnen maken.
De secundaire buizen worden heter dan 400 graden in de verbrandingsruimte zelf, de laserpen gaat niet hoger dan 400 graden.

De staande buis van de secundaire lucht toevoer wordt achterin onderin 25 graden, bovenin 250 graden.
De achterplaat van de kachel is 350 graden en zit aan de staande buizen gelast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verwijderd
holtere

Bericht door holtere »

Weer een mooi vuurspel!
Op de foto's is het wat lastig te zien maar heb je het idee dat de pijpen "werken" zoals gedacht?
Wat is het verschil met voorheen, in "aangeblazen" toestand. Kun je daar iets van zeggen?
Ben ook benieuwd of de warmteopbrengst hetzelfde is?

Grz,
Holtere
account verwijderd

De pijpen werken als gedacht, maar dan moet wel eerst de kachel op temperatuur komen.
Als ik een computer ventilator onder de aanzuigbuizen leg, dan blijft deze vanzelf draaien. :D

Als je de primaire lucht toevoer (vlinderklep) open zet gaat de kachel harder branden, als je de vlinderklep sluit, dan gaat de lucht toevoer volledig over de secundaire buizen,

Werkt prima.

De kachel brandt vanzelfsprekend zachter zonder frontbeluchting, doordat de luchtovermaat minder groot is, zal per saldo de rookgas minder snel stromen, zodat
er meer tijd is voor warmte overdracht in de vlampijp wisselaar.

Ik heb het idee dat het hout meer aan het vergassen is, dit proces zie je niet bij volledige frontbeluchting.
Blauwe vlammen zijn duidelijk aanwezig.

Beter dan dit kan ik het denk ik niet krijgen. :mrgreen:
Verwijderd
holtere

Bericht door holtere »

Dan is het tijd voor de moeder van alle metingen 8)

Kun je er een rechtstreekse uitzending van Peters metingen maken as. weekend?

Grz,
Holtere
peterberg
Moderator

Bericht door peterberg »

Heel goed! Vooral foto 3 vertoont een beeld dat ik al eerder heb gezien. Dat je de frontbeluchting helemaal kan sluiten terwijl het ding dan toch doorgaat had ik niet verwacht. Van de foto's krijg ik de indruk dat het laatste eind van de buizen, het dichtste bij de deur niet erg veel doet.

En ja, alles moet eerst opgewarmd zijn voordat die buizen ook maar aan de gang willen. Hoe heter het geheel wordt, hoe meer lucht er aangezogen wordt. Dat betekent waarschijnlijk dat als de zijbeluchting in werking komt er als eerste achterin wat gebeurt. Met het oplopen van de temperatuur verschuift het front zich dan langzaam naar voren omdat er progressief steeds meer lucht aangetrokken wordt. Er zal wel ergens een grens aan zitten, maar toch is het oppassen geblazen. Als er maar genoeg brandstof aanwezig is kan het ding ook in een "runaway state" komen en dan is er niets meer wat hem af kan remmen tenzij de brandstof op raakt. Lijkt me niet prettig voor de vlampijp wisselaar.

@holtere,
:mrgreen: We nodigen de NOS uit, en ze mogen alleen filmen als ze beloven dat we op het nieuws van 8 uur komen. :mrgreen:
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
account verwijderd

@Holtere,
Dan is het tijd voor de moeder van alle metingen
Bijna wel ja, of het de moeder is moet nog blijken.
Een massa kachel is een kachel waar je toch bijna niet tegenop kunt boksen, dat is bijna een legende. Vooral
de massa kachel van Mees is het geloof ik uit Werkendam, slaat alle spijkers op zijn kop.
Eén en dezelfde bedenker, nl. Peter vd Berg. :D
Het is net als met samurai, je hebt gewoon een leermeester nodig.
Momenteel heb ik er 2. Rara wie zijn dat?

Ik zit te dubben. De testen kan ik cv zijdig op 2 manieren uitvoeren.

1. Vlampijpwisselaar cv zijdig
2. Vlampijpwisselaar stoomzijdig

Je raadt het misschien al, de afgastemperatuur speelt een grote rol in bovenstaande keuze.
Al kies ik voor cv zijdig en ik laat de vlampijpwisselaar condenseren, dan is de afgastemperatuur heel laag.
Gebuik ik de vlampijpwisselaar stoomzijdig, dan ligt de afgastemperatuur ca 100 graden hoger.

Wat is wijsheid?
Kun je er een rechtstreekse uitzending van Peters metingen maken as. weekend?
Is er software voor om een live stream met een video camera te maken?

@Peter
Heel goed! Vooral foto 3 vertoont een beeld dat ik al eerder heb gezien. Dat je de frontbeluchting helemaal kan sluiten terwijl het ding dan toch doorgaat had ik niet verwacht.
Kun je bij de Rocket Bell ook alleen op de secundaire lucht toevoer draaien, hier heb ik nl. geen ervaring mee.
De rocket bell heeft een U-model, dit is een L-model.
Van de foto's krijg ik de indruk dat het laatste eind van de buizen, het dichtste bij de deur niet erg veel doet.
De vuurhaard ligt vooral in het midden en achterin tijdens de test. Ik zal het van de week nog een keer proberen met de vuurhaard verspreid over de gehele bodem
van de kachel.
En ja, alles moet eerst opgewarmd zijn voordat die buizen ook maar aan de gang willen. Hoe heter het geheel wordt, hoe meer lucht er aangezogen wordt. Dat betekent waarschijnlijk dat als de zijbeluchting in werking komt er als eerste achterin wat gebeurt.
Klopt.
Met het oplopen van de temperatuur verschuift het front zich dan langzaam naar voren omdat er progressief steeds meer lucht aangetrokken wordt.
Klopt.
Er zal wel ergens een grens aan zitten, maar toch is het oppassen geblazen.
Waar de grens zit weet ik nog niet.
Als er maar genoeg brandstof aanwezig is kan het ding ook in een "runaway state" komen en dan is er niets meer wat hem af kan remmen tenzij de brandstof op raakt. Lijkt me niet prettig voor de vlampijp wisselaar.
Je bedoelt een vaste brandstof raket. :D
De vlampijpwisselaar kan de temperatuur goed opnemen, hier zie ik geen problemen ontstaan.

Ik ben me ervan bewust dat als de voorverwarmde lucht 300-400 graden bereikt, de temperatuur van de verbrandingskamer gemakkelijk 1000 graden + kan worden.
Maar ja, wat moet je anders? Hoe heter hoe beter toch?
Er zitten tenslotte niet voor niets stenen in de kern van de kachel. :D

De bijgaande foto is genomen vanavond na de test stook.

Hier kun je dus duidelijk zien hoe schoon de verbrandingskamer is nadat de bedrijfstemperatuur is gehaald.
Sinds ik stenen gebruik kan ik ook niet meer zonder. :D

Ik zie nog 1 kooltje gloeien op de foto.
Daarna de kachel weer gevuld, en hij onsteekt op puur en alleen de secundaire lucht toevoer m.b.v. het eenzame kooltje dat ligt te wachten op de warme aslaag.
Hij brandt nu weer volledig op de secundaire lucht toevoer. Super. :D
Laatst gewijzigd door account verwijderd op 22 jan 2012, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd
account verwijderd

Heb vanavond nog gekeken naar het motorblok wat ik als stoom motor wil gaan gebruiken, puur voor een test.

Het is een 4 takt. Na het bekijken van een aantal youtube filmpjes denk dat ik zonder aanpassingen aan de motor deze op stoom te laten draaien.
Dat de krukas een spoeling overslaat dat neem ik voorlief en los ik op door een vliegwiel.

Iedereen heeft het over 4 stroke steam conversion. Het klinkt wel logisch, maar voordat ik nokken op de nokkenas erbij las,
wil ik het zo proberen met een vliegwiel.

Niemand heeft het zo geprobeerd. Zonder aanpassing van een 4 takt motorblok op stoom te laten draaien. :D
Voor de gein is kijken of het gaat lukken.

Ik heb nog oud frituurvet die gaat dienen als cartervulling, of is kippenvet beter?. :D

@Cp,
Het historisch besef, eigenlijk ben ik blij dat mijn opa de fabriek heeft verkocht.
Anders had ik nu geen tijd gehad voor het bouwen van een wkk. :D :D
Pas nu wordt me de naamgeving duidelijk, jouw opa haalde dezelfde truc met naam uit als Hugo de Groot die een stukje verderop, eeuwen gelden, ongezien de pleitvaart wist te maken in een boekenkist. Die Hugo wordt in het Latijn Grotius genoemd…
Die interpretatie heb ik nooit gezien. Ik dacht altijd dat het een afgeleide was van de achernaam. De groot / Grotius.

Via via gehoord dat de greenturbine 4000 euro kost en bij hoge uitzondering te koop is. :mrgreen:
Alleen een klein motortje voor 4000 euro? De rest van de warmtekrachtkoppeling moet je er dan nog bij verzinnen.
Bizarrrr. Nogmaals een groene leugen, je zegt dat je 1000 watt haalt, je kraamt wat uit zonder bewijs te leveren, je zuigt een
megabedrag uit je duim en je probeert de wereld te veroveren. :mrgreen:
Hahaha. Die komt er wel achter. Die wordt net zo snel omgekocht als Otag.de
Ik zou zeggen pas op voor de grote valkuil. :D
Verwijderd
account verwijderd

@Cp,

Je hebt gelijk de naam van de fabriek is afgeleid aan Hugo de Groot.
Mijn moeder kon dat bevestigen, ze had dat ooit wel is gehoord.
Mijn complimenten voor deze match. Zelf had ik er nooit bij stilgestaan.
De naam zal verzonnen zijn door de vader van mijn opa. Ergens eind 1800.
De vader van mijn opa had een baggermaatschappij heeft mijn opa mij wel is verteld.

http://www.lowensteyn.com/grotius
Hugo was slimmer dan slim
Hugo werd in 1583 geboren in Delft. Hij was een wonderkind! Op zijn elfde ging hij al studeren aan de universiteit in Leiden. Daar werd hij begroet als de opvolger van een andere grote Nederlandse geleerde, Erasmus. De jonge De Groot bleek echt een heel bijzonder talent. Het leek alsof niets hem te moeilijk was. Hij schreef uit zijn hoofd gedichten in het Latijn en vertaalde oude boeken uit de Romeinse en Griekse tijd. Hij was heel intelligent en een groot denker. 'Het wonder van Holland', noemde de Franse koning hem in 1598.
Hugo heeft wel wat van jou weg, CP :D

Jij hebt ondertussen ook een paar vindingen op je naam staan. Zoals de bereiding van organische olieën.
Voor deze receptuur zal de shell alles uit de kast halen. Maar jij haalt je schouders op en lacht erbij en zegt,
voorlopig blijft dit nog wel even geheim. :mrgreen:
Dat geheim moet je zolang mogelijk voor je zelf houden. Je bent een legende, maar dat wordt alleen nog maar meer.

Je verzint een ideale vorm van faseovergang in een 3 traps condensor die nog nooit eerder is toegepast. Hoe kan dit?

In het kort niemand kan om jou heen. Ik noem het een eersteklas legende, een wonderkind.

Het vogelgriepvirus is uitontwikkeld momenteel. Als je één reageerbuis laat vallen, dan slaat het virus over op miljoenen mensen.
Het onderzoek in nederland is voor 60 dagen opgeschort. Wat kunnen de gevolgen zijn van een menselijke fout?
Stel dat een klojo in een samenloop van omstandighdeden het virus naar buiten brengt, dit is niet te overzien.
Ze hebben in Nederland net zolang geklooid totdat ze het ultieme wapen hebben gevonden, in opdracht van Amerika.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de Amerikaanse overheid. Het Amerikaanse platform adviseerde de Rotterdamse wetenschappers daarom dringend om een deel van de informatie achter te houden.
Dit is de laatste keer geweest dat ik Amerika ten goede trouw heb genomen.
Verschrikkelijke gang van zaken, en kabinet Rutte trapt erin? Jezus.

Het vogelgriep onderzoekcentrum is een potentieel doelwit voor terroristen geworden. Vanaf deze plaats kun je Europa platleggen.
Deze dagen hou ik mijn gasmasker bij me. You never know. Target is Rotterdam city. :fff

Ik zou als ik de regering was permanente legerbewaking toepassen bij dit centrum.
Straat afzetten, permanente bewaking. Zeer gevaarlijk terrein.

Deze aktie is dommer dan dom, en hoeveel mensen sleur je mee?
Zo erg dom. Heel erg dom. Verschrikkelijk dom.

Is het vogelgriepvirus H5N1. erger dan Ebola?

Eén voordeel als het vogelgriepvirus er is, kan ik eten in mijn schuur. Ik laat een stoomwolk ontsnappen uit de wkk en klaar is kees. :D
De stoom kan ik maximaal 24 uur in stand houden bij 1 stook, dit lijkt me voldoende.
I don't breath in the steam, I only desinfect the inviroment from diseases. :D
Gas masker af en Diner time, eindelijk even op adem komen :mrgreen:

Amerikaanse films hebben altijd een kern van waarheid.
Laten we maar hopen dat alles met een sisser afloopt......
[youtube]_Jtpf8N5IDE&ob=av3e[/youtube]
Verwijderd
wck

Bericht door wck »

Even nog over die virussen, er is nog nooit een virus geïsoleerd en gefotografeerd, terwijl met een elektronen microscoop dit makkelijk kan.

Volgens Dr. Hamers vierde natuurwet zijn virussen (als ze al bestaan) nuttig voor ons zijn, zie GNM-NL.BE maar voorlopig gaat hij er vanuit dat ze niet bestaan.

De vraag is dan niet wie en waar de virussen vandaan komen, maar waar en waarom de vaccins?
account verwijderd

Even nog over die virussen, er is nog nooit een virus geïsoleerd en gefotografeerd, terwijl met een elektronen microscoop dit makkelijk kan.
Heb jij toevallig zo'n electronen microscoop voorhanden, zo ja, dan proberen we het gewoon.
Kunnen we dan zien wat er gebeurt als je 2 virussen bij elkaar stopt. Of de natuur ten strijde gaat of samenwerkt?
Zal per virus verschillend zijn. 1 op de 10.000 keer kun je succes halen toch? Dan kun je er ook een computer aan koppelen en
dit proces automatiseren. Dat is de makkelijkste manier.

Even de virussen aan de kant gelegd en vanavond de motor proef laten draaien op perslucht.
Wck, jij weet hier best veel van, heb je ook met dit soort dingen temaken voor je werk?

Hij draait zo ongeveer 800-1100 toeren per minuut, gemeten met de digitale toerenteller van CP. :D
Hij kan dan mooit op de siemens gen komen te staan.

Ik heb toch gelijk de nokkenas aangepast en voorzien van dubbele nokken.

Morgen avond de stoom uitlaat poort nog maken.

Ik denk niet dat deze motor zo snel vastloopt op stoom.
Hij heeft een vrij aardig koppel als je hem probeert tegen te houden.

Nu ik er zo mee bezig ben, je kunt een 4 takt motor ook ombouwen tot compressor, maar ook tot vacuum pomp, water pomp, etc.
ik heb ook gezien op youtube dat ze een omgebouwde 4 takt motor ook als super charger gebruiken.

http://www.betekenis.org/warmte-krachtkoppeling/videos
Hier staan we tussen de andere innovatieve filmpjes.
http://www.betekenis.org/voedingswater/videos
Hier staan we ook bij.
http://www.lnqs.com/bioraffinage/
Biogenerator stoom, ik zie dat dj er ook bij staat onder woodgas.

Ik kwam nooit bij de oude fabriek van de Grotius. Bij toeval kwam ik er langs met mijn zwager, en ik zag rook.
Hoe bestaat het?
http://www.brandongevallen.nl/artikelen.php?id=1710
Verwijderd
wck

Bericht door wck »

Hoi Michel, bedoel je de generator of de virussen waar je denkt dat ik veel van weet?

Ik zal proberen over beide wat zinnigs te zeggen.

Er is wel met elektronen microscopen gezocht naar virussen, maar niet gevonden, terwijl ze volgens zeggen een veelvoud van het oplossende vermogen (duizendvoud) aan omvang moeten bezitten van de microscoop, maar het is moeilijk zoeken naar iets dat er niet is.
Dr Hamer ontdekte dat steeds stress en niet virussen verantwoordelijk zijn voor ziektes hij heeft ook in kaart gebracht welke stress (problemen) welke ziekte veroorzaakt, hoe je dat kunt omkeren, en hoe dan de genezing verloopt, maar om niet te veel van het onderwerp af te wijken alleen nog het adres GNM-NL.BE

Wat betreft de generator heb ik het volgende pas mee gemaakt, mijn zoon (werktuigbouwer) wilde een fotocel aansluiten die 24 volt was, ik had nog een trafootje liggen en bood dat aan, het trafootje had een veelvoud van het benodigde vermogen, dus ruim voldoende, hij weigerde omdat hij dacht dat het vermogen van het trafootje continu uit het net opgenomen wordt en daarom een te grote kostenpost zou worden.

Bij een trafo neem je de stroom uit het net op net zoveel als je er aan de andere kant uithaalt plus de verliezen in de trafo, als je dus geen belasting aan de andere kant hangt neemt de trafo alleen een kleine verliesstroom op.

Bij een generator is dat hetzelfde, als je hem niet belast heeft hij alleen de weerstand van de lagers en de eigen magnetisatie bv via de condensatoren zoals in jou asynchrone motor, als er nu een elektrische belasting komt bv je schakelt een lamp aan dan zal die energie geleverd moeten worden en het tegenkoppel dat het anker dan krijgt zal als stoomkoppel in de motor er bij aangevoerd moeten worden anders stop hij heel snel.
Andersom als er meer stoom is toegevoerd en de lamp brand en je schakelt hem uit dan zal het tegenkoppel wegvallen en zal de generator op hol slaan als je de stoom niet terug neemt.

Als je met de netinverter er achter gaat draaien wordt het nog erger, die zal proberen door het langzamer draaien van de generator(en dus spanningval) het benodigde vermogen te pakken te krijgen door meer stroom te vragen (vermogen = spanning x stroom) waardoor het tegenkoppel meteen ook weer groter wordt en het toerental nog verder terug valt tot de spanning te laag wordt en de netinverter uitschakelt, de belasting valt dan weg en de generator komt weer op toeren en daarmee de spanning en als de netinverter auto herstartend is begint het verhaal van voren af aan.

Als je wilt testen raad ik aan zonder netinverter te proberen om te zien wat er gebeurd en een lampje tussen twee fasen te schakelen, als je het toerental wel tot 1500 krijgt (380 volt) dan twee lampjes van gelijk wattage in serie schakelen.

Even een verhaaltje over toerental en spanning om een gevoel te krijgen.
Ik werd gebeld over een motor die niet van ster naar driehoek wilde schakelen, hij viel uit op het moment dat hij omschakelde, ter plaatse zag ik dat er een elektronisch tijdrelais voor de aanlooptijd uitschakelde tijden het overschakelen naar de driehoek stand.
Toen ik de spanning op het relais controleerde bleek dat rond de 200 volt (fase - nul) te liggen, bij het omschakelen naar driehoek zakte die naar 180 volt en het tijdrelais stoorde.

Ik ben bij het (diesel) aggregaat gaan kijken en die bleek maar 47/48 hz te draaien, daarnaast was het erg warm (weinig zuurstof in de lucht) en de filters waren stoffig, ook het aggregaat was nog 380 volt dus niet 400 zoals nu gebruikelijk.

Om de spanning omhoog te krijgen moest ik dus het anker extra magnetiseren maar had geen schema's van de elektronica plus dat die helemaal in de generator was gebouwd (moeilijk en vuil dus) we hebben toen het setpoint van de toerenregeling van de diesel (stelschroef) opgedraaid tot het toerental ongeveer 53/54 hz gaf, daardoor wordt het magnetisch wisselveld ook versterk en we hielden toen 390 a 395 volt over, hij loopt nu al weer een paar jaar op die stand zonder problemen, alleen alle motoren lopen wel wat sneller omdat de frequentie iets hoger is nu, maar dat bleek geen probleem.
account verwijderd

@Wck,

Leuk verhaal. Uiteindelijk heb je toch een mooie oplossing gevonden voor het gen probleem. :D
Als je terug leest kun je zien dat er momenteel een permanente belasting aan de wkk hangt.
Hier is een stekkerdoos voor gemaakt waarbij je het amperage en het voltage kunt allezen. :D

Vanavond de 4 takt steam conversion onbelast en belast getest.
Deze motor loop niet vast bij 140 graden stoom.

Hij draaide zelfs 2400 toeren.
Toch ben ik niet tevreden.

Bijgaand ook een foto van het vuur meer over het vuurbed verspreid.
deze foto is gemaakt aan het eind van de secundaire lucht toevoer buizen. (1 meter lange buizen).
De vraag is doen de buizen wat op het eind. Ja is het antwoord.
Peter heeft het goed bedacht, de 100% naar 50% lucht inlaat verhouding.
Verwijderd
account verwijderd

Hoi,

Heb nog een mooie inspirerende tekst gevonden :
Schauberger vroeg zich af hoe forellen schijnbaar moeiteloos tegen een sterke stroming in zwommen en zich zelfs roerloos hielden. En wat te denken van hun enorme sprongen, meerdere meters hoog tegen een waterval op? Hij ontdekte dat er twee grote krachten werkzaam zijn in de natuur. De ene is een naar binnen gerichte, implosieve kracht (een beweging tegen de klok in) waardoor het leven voeding krijgt. De andere is een uiteenwerpende, explosieve kracht (een beweging met de klok mee). De eerste heelt, harmoniseert, brengt koeling, zuiging en groei. De tweede geeft druk, fragmentatie, hitte, vernietiging. Op zich niks nieuws, maar wel goed om te beseffen. Schauberger bestudeerde beide krachten en bouwde vervolgens een implosiemotor, de zogeheten forellenturbine. Ook maakte hij krachtcentralemodellen voor huis- tuin- en keukengebruik op basis van de implosietechniek.
Laat staan dan Schauberger is begonnen als Co de boswachter.
http://www.groen7.nl/de-implosie-motor- ... lijkheden/

Waarom vraag ik mij dit af?
Ik heb een aantal 200 liter vaten in de tuin staan, als materiaal voor testdoeleinden.
Als ik hier stoom in breng en de dop erop doe, dan is de kracht die ontwikkeld enorm. De stoom koelt af en de
vaten imploderen, daar is niet veel voor nodig.
Aan de andere kant, probeer de vaten maar is op te blazen met stoomdruk. Dit lukt je bijna niet.
Ik heb 1 keer een vat bol gekregen, maar verder niet.

Ik ben nog steeds zoekende naar een perfecte motor.
Vanavond ga ik een leuk object de schuur in dragen en aansluiten op de vlampijpwisselaar.
Het heeft iets met plantaardige olieën te maken op een wkk. Ik heb nog geen kippenvet, maar misschien komt dit nog. :D

Ik denk nu een implosie motor te bouwen om te gaan testen. Nog nooit zoiets gemaakt.
Met een implosiemotor kun je een gegarandeerde temperatuurval halen in de vorm van arbeid.
Het is meestal een trage motor, je moet de tijd hebben voordat de stoom is afgekoeld. :fff

Hij werkt ook als een accu. Je kunt de energie opslaan als je de mogelijkheden (ruimte) er voor hebt.

Hoe kun je met 6 stuks 200 liter vaten een implosiemotor bouwen die water omhoog pompt?
Ook heb ik nog een 1000 liter vat, en nog meer spullen om iets te bouwen. :D
Het hoger gelegen water is de accu en kan door een waterturbine zijn energie afgeven.

Dinsdag a.s. krijg ik een draaibank van de Asfalt Centrale Utrecht. I Love sponsering. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het is een oudje, en niet helemaal zuiver, maar de draaibank is zeer welkom. Vooral we nu in het wkk motorsegment zijn aangekomen. :mrgreen:
Verwijderd
x21r

Bericht door x21r »

Beste michel.
..waarom is het gras altijd groener bij de buren .... in je hoofd ..(steeds andere "motor"....)

Nu om je nog verder op hol te maken ..neem de gehakt molen uit de keuken .. en stoom er op
Afbeelding
http://www.energieprojecten.nl/print_hartberg.htm

en hoe ging het met de grote vaan ??

Nn bij implosie .. denk er eens aan om je huis op te tillen met stoom .. (hoogte is energie )..kan je later laten zakken als je energie nodig heb...
Plaats reactie