terras rocket-stove
Moderator: Moderators
- 12much
Re: terras rocket-stove
ha, mijn geheugen raakt een beetje vol de laatste tijd (na mijn vijftigste verleerdag:-) en volgens mij was jij aan het filmen...... 
Never burn faster than your Wocket.
-
Rick1978
Helaas wil het bij mij niet erg lukken.
Ik heb de pijp waar je het hout in doe 15 cm korter gemaakt zodat hij meer trekking zou krijgen,maar ik heb nog steeds dat hij niet goed de lucht er intrekt dus nog steeds rook uit het verkeerde gat.De burn tunnel in de ketel heb ik niet geisoleerd het lijkt mij dat hij het even goed moet doen.zijn er nog meer ideeen of moet het hele project opnieuw of is het isoreeren van de burn pijp aan de binnenkant van de ketel echt heel belangrijk?
Ik heb de pijp waar je het hout in doe 15 cm korter gemaakt zodat hij meer trekking zou krijgen,maar ik heb nog steeds dat hij niet goed de lucht er intrekt dus nog steeds rook uit het verkeerde gat.De burn tunnel in de ketel heb ik niet geisoleerd het lijkt mij dat hij het even goed moet doen.zijn er nog meer ideeen of moet het hele project opnieuw of is het isoreeren van de burn pijp aan de binnenkant van de ketel echt heel belangrijk?
-
deleted
Inderdaad een geïsoleerde heatriser is zowat de belangrijkste eigenschap van een rocket.
G
G
- peterberg
- Moderator
De horizontale tunnel moet evengoed als de heat riser rondom in de isolatie zitten. Merkwaardig genoeg wordt daar vrij vaak concessies aan gedaan, terwijl het een van de weinige harde voorwaarden is voor een goede werking. Ergens op dit forum staat het verhaal van iemand die een kook-rocket had gemaakt met als isolatie gewoon aarde uit de tuin en hij klaagde dat het ding niet goed werkte. Toen hij dat vervangen had door een deugdelijk isolatie materiaal werkte het ineens wel. Overigens: de heat riser tot aan het open eind isoleren, dat wordt nog wel eens vergeten.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
-
deleted
Oeps niet goed opgelet.
Dacht dat je de heatriser niet goed geïsoleerd had...
Dacht dat je de heatriser niet goed geïsoleerd had...