terras rocket-stove

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

12much

Re: terras rocket-stove

Bericht door 12much »

ha, mijn geheugen raakt een beetje vol de laatste tijd (na mijn vijftigste verleerdag:-) en volgens mij was jij aan het filmen...... :fff
Never burn faster than your Wocket.
Rick1978

Bericht door Rick1978 »

Helaas wil het bij mij niet erg lukken.
Ik heb de pijp waar je het hout in doe 15 cm korter gemaakt zodat hij meer trekking zou krijgen,maar ik heb nog steeds dat hij niet goed de lucht er intrekt dus nog steeds rook uit het verkeerde gat.De burn tunnel in de ketel heb ik niet geisoleerd het lijkt mij dat hij het even goed moet doen.zijn er nog meer ideeen of moet het hele project opnieuw of is het isoreeren van de burn pijp aan de binnenkant van de ketel echt heel belangrijk?
deleted

Bericht door deleted »

Inderdaad een geïsoleerde heatriser is zowat de belangrijkste eigenschap van een rocket.

G
peterberg
Moderator

Bericht door peterberg »

De horizontale tunnel moet evengoed als de heat riser rondom in de isolatie zitten. Merkwaardig genoeg wordt daar vrij vaak concessies aan gedaan, terwijl het een van de weinige harde voorwaarden is voor een goede werking. Ergens op dit forum staat het verhaal van iemand die een kook-rocket had gemaakt met als isolatie gewoon aarde uit de tuin en hij klaagde dat het ding niet goed werkte. Toen hij dat vervangen had door een deugdelijk isolatie materiaal werkte het ineens wel. Overigens: de heat riser tot aan het open eind isoleren, dat wordt nog wel eens vergeten.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
deleted

Bericht door deleted »

Oeps niet goed opgelet.
Dacht dat je de heatriser niet goed geïsoleerd had...
Plaats reactie