Ik ben Berry en woon in het noorden des lands. Waar we vooral veel wilgen hebben
ik lees al enige tijd mee op dit forum en heb zelf ook een systeem uitgedokterd met behulp van dit forum.
Mijn systeem bestaat uit een Prity wdw24 in combinatie met een nefit turbo 32kw combi uit 1995 en een nefit 80 liter boiler.
Mijn systeem is een systeem wat volledig onder druk werkt.
ik heb een 3weg klep achter de prity zitten die opent bij 50 graden en heb als veiligheden een overstort die opent bij 3 bar bij de prity, een overstort die opent bij 3 bar onder de cv ketel, een overstort die opent bij 90 graden en een koudwaterinlaat die sluit bij bij 1.9 bar. 1,9 bar is de werkdruk van het systeem. de bedrijfstemperatuur van het water ligt rond de 65 a 70 graden.
De Boiler van 80 liter is aangesloten op de koudwater inlaat van de cv ketel met als gevolg dat deze niet aanslaat om op te warmen zodra er ww gevraagd wordt. Onder de boiler zit een driewegklep die aangestuurd word door een thermoschakelaar die ingesteld staat op 50 graden. dit heb ik gedaan omdat ik de temperatuur van het tapwater niet mijn cv water wil laten verwarmen. en omdat de warmte van het water dan eerst naar de radiatoren gaat voordat er warmte aan het tapwater wordt afgegeven. wij zijn beide avond douchers. dus heeft dat geen prio als we thuis komen
de vier kogelkranen onder de cv ketel zitten er omdat ik van twee huizen een heb gemaakt en beide systemen heb gekoppeld.
Schiet alsjeblieft op mijn systeem mochten er verbeteringen aangebracht kunnen worden.
Ik sta voor alle vragen een aanwijzingen open.