Hout-cv kachel met stoomturbine

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
xychix

Re: hout cv kachel met stoomturbine

Bericht door xychix »

michiel,

Ik ben er blij mee dat je je weer terug bent naar stroom op 1. Dat is wat ook voor mij het meest interessante is.
Mijn omgeving bestaat uit hout hout hout en hout.... maar hoe maak ik er electra van!?

;)
account verwijderd

Bericht door account verwijderd »

Vandaag is de pyroburn houtvergasser en de buffer uitgebouwd.
Nu is de buitenunit leeg.

Van de week heb ik een profesorisch schaalmodel gemaakt van de nieuwe kachel.
Verwijderd
ligth011

Bericht door ligth011 »

wat ga je doen met je buffer?
account verwijderd

Een stuwraket van bouwen, als je hem wilt, dan stel ik de lengte en breedte graad op jou
tuin in. Dan doe ik er gelijk een briefje bij dat de bezorgingskosten gratis zijn. (grapje).

Een defro duo lijkt mij ook een worst case senario. (geen grapje).
De naam zegt meer dan het hele ding voorsteld.
Het ijzer van de defro duo noemen ze ook wel pokkie pokkie ijzer (grapje). Net als rvs dat magnetisch is, ook pokkie pokkie.

Ik ben niet negatief, maar ik zie de deze kachel gewoon als de zoveelste mislukkeling uit het rijtje zonder dat je het zelf doorhebt.

Al met al is je eigen product vaak het beste, althans dat is naar de inzet.

1 milliseconde per programmeerregel, het lijkt mooi als je het zelf kunt schrijven, maar beter is om
dit te omzeilen. De natuur is op zekere hoogte net zo goed.
Probeer een kachel te verkrijgen die autonoom is en stroom maakt, zonder accu's of netinverters
die kapot kunnen gaan, het meest basic product voor het aankomende biomassa tijdperk.
Laatst gewijzigd door account verwijderd op 08 jan 2011, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd
ligth011

Bericht door ligth011 »

jij bent echt grappen maker.
Ik kom niet meer bij van het lachen.
Volgens is er teveel roet naar je hersenpan geslagen.
er zit 5 jaar garantie op de ww en 2 jaar op de kachel, dus zal het wel loslopen.
Staal is 6 mm.

ik denk beter dan die krom getrokken braadketel van jou.
account verwijderd

Hij zal wel beter zijn dan mijn oude braadketel, maar ik dacht dat je zo'n frohling of
andere dure ketel zou kopen?

Als je een boiler wilt, dan kan ronnie hem voor je maken. (de ex van tatjana grapje).
Een 2000 liter vat kost ca 500 euro voor mij inkoop. Voorgevormde deksels, middenstuk gewalst,
alleen nog co2 aflassen, duits staal.
Verwijderd
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

michel schreef:Een stuwraket van bouwen, als je hem wilt, dan stel ik de lengte en breedte graad op jou
tuin in. Dan doe ik er gelijk een briefje bij dat de bezorgingskosten gratis zijn. (grapje).
51.91101,6.275427 schiet 'm maar....

Kun je hier ook nog even neerzetten waarom je van je ketel afstapt?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ligth011

Bericht door ligth011 »

wanneer doe je nu eens je jas uit??
Of doe je alleen hier de grapjas uithangen.
doe de boiler maar in een gat waar het heel donker is, jij weet vast wel waar.
account verwijderd

Ed,

Alles komt goed, maak je niet druk. Alles is onder controle.
Verwijderd
Chicken Power

Bericht door Chicken Power »

Zozo, die Pyroburn heeft dus net 1,5 maand gestaan. Lekker ecologisch.

Nu heb ik, volgens ingewijden, iets met techniek en humor. Al is die laatste dan van het sarcastische soort.

Begin ik met de grappen, dat ze onbedoeld zo groot worden kon ik ook niet bevroeden!
michel schreef:Een stuwraket van bouwen, als je hem wilt, dan stel ik de lengte en breedte graad op jou tuin in. Dan doe ik er gelijk een briefje bij dat de bezorgingskosten gratis zijn. (grapje).
michel schreef:Ik stel mij voor dat hij met een emmer houtsnippers zelfs een kleine raket naar de maan kan sturen, grapje.
Maar dan, elementair inzicht in de techniek, natuur- en scheikunde! Blijkt niet meer dan grootheidswaanzin te zijn:
michel schreef:In later stadium kun je een in en uitlaat turbo monteren hetgeen je raket meer vermogen zal geven. De snipper voeding van dit systeem moet net als bij een pelletkachel in een afgesloten aaneengesloten voorraad ruimte gebeuren.
Ten tijde dat het vermogen zo groot is geworden dat u met deze opstelling kunt vliegen,
dan kunt u mij als piloot boeken.
michel schreef:Koolstof is ook een mooie brandstof omdat het hoge opslagdrukken aankan.
Ik denk dan aan ruimtevluchten. In combinatie met hybride cellen kun je veel bereiken.
Of je geen oxidator nodig hebt…Met dit gebrek aan inzicht haalt dat ding de overkant van de straat niet eens, laat staan daar aan het eind bij Kockie. Darwin Award, dat zou een oplossing wezen.

De echte degeneratie wordt nu helder:
michel schreef:Ik hou niet van mensen die andere mensen afvallen. Zie uw eigen opmerking over antwoorden waar je niks aan zou hebben.
vs.
michel schreef:Een defro duo lijkt mij ook een worst case senario. (geen grapje).
De naam zegt meer dan het hele ding voorsteld.

Ik ben niet negatief, maar ik zie de deze kachel gewoon als de zoveelste mislukkeling uit het rijtje zonder dat je het zelf doorhebt.
Ik constateer dat waar michel en light011 eerst 2 handen op 1 buik waren (http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 8&start=15) er nu toch sprake is van enige verwijdering tussen beiden. Edit.

Kan me tussen de regels door niet ontrekken aan de indruk dat ook hier weer een snelle jongen, met een giga gebrek aan basale kennis, bezig is met het opzetten van een lucratieve handel in houtketels en aanverwanten, en dan ook nog is onder een groene paraplu.

En ik hoop dat het forum nu duidelijk wordt dat er vanwege wat manco’s een meer dan zakelijk geschil is. Dat moeten we met dergelijke types toch niet willen?

Resume:
michel schreef: Laten we dit topic afsluiten.
Dit is niet goed voor de site.

Chicken Power schreef:
michel schreef:Voor de duidelijkheid, even goede vrienden, maar laat iedereen in zijn waarde, anders krijg je de wind van voren!!
Helemaal mee eens, maar wie wind zaait... . :mrgreen:
Bij deze!

Groet, Cp

Ps. Mocht het hier niet blijven staan, dan pleit ik voor een persoonlijk ‘Landmark’ voor betrokkene onder Overige discussies.

Edit = onderstreept
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 09 jan 2011, 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
ligth011

Bericht door ligth011 »

2 handen op een buik?
Ik waardeer de kennis van michel, alleen ik baal er er beetje van als die denk mij steeds in de zeik te kunnen nemen.
En maar zoetjes broodjes bakken als die in scheluinen komt om zich vol zit te gooien.
Ik hou niet van mensen met een dubbel gezicht.
Omdat we hier op een forum zitten met mensen met meer verstand van techniek?
En als we het over mislukkingen hebben moet die eerst maar eens naar zich zelf kijken.

grt
account verwijderd

Ed,

Je moet het niet persoonlijk opvatten, cp zit je maar op te stangen.
Ik vindt de kritiek van cp juist leuk. Eindelijk wat tegenwerking en woorden die tegen jezelf gebruikt worden.

Gr. Michel
Verwijderd
ligth011

Bericht door ligth011 »

van cp heb ik geen last, maar jouw bij de handen opmerkingen teksten bevallen met me niet
account verwijderd

Is het omdat ik de defro duo geen geschikte ketel vindt?
Verwijderd
deleted

Bericht door deleted »

Michel,

Zoals je weet heb ik ook nog staan overwegen zo'n pyroburn te kopen.(al kan dat overwegen bij mij wel jaren duren...)
Leek me prijs/kwaliteit nog niet de slechtste. En ja het is niet in de hoogste prijsklasse,...

Maar, wat is er nou uiteindelijk mis mee?
Dat lijkt me een wetenschap waar we, los van de vorderingen van de rest van het project, tussentijds al wat mee kunnen.
Plaats reactie