De CV-kachel gaat draaien met een Laddomat om ervoor te zorgen dat de ingangstemperatuur hoog genoeg blijft. Ik ben een leek op het gebied van de Laddomat en heb hem nog niet besteld, maar ik neem toch aan dat hij de temperatuur in de kachel meet met een voeler? Ik zie dat namelijk niet zo 1-2-3 overal afgebeeld. Wat is het voordeel van bijvoorbeeld een thermometer bij de rookgasafvoer t.o.v. een thermometer in de kachel t.p.v. het water in de boiler?
De CV-kachel stuurt in eerste instantie alle radiatoren van het huis aan. Hier heeft hij, na berekening, (ruim) voldoende aan. Blijkt dat hij overcapaciteit heeft, willen we wellicht een buffervat aanschaffen. Maar voor nu is de aanschaf van de kachel, de installatie en de rookgasafvoer al genoeg
De installatie wordt voorzien van een temp. + drukbeveiliging en een actieve watervoorziening in geval van echte ellende. Er is ook een bypass geplaatst ter hoogte van de ketel om deze te ontlasten als hij niet brandt.
De lengte van het circuit van de Laddomat is nog even onbekend. Hoe groot mag/moet dit circuit zijn? Is het noodzakelijk om hier een drukvat op te installeren? Er hangt er namelijk ook al eentje bij de CV-ketel.