Het 8kant peperbus project is nu echt op de rails, de kern is er ingetekend en de meeste materialen zijn nu binnen.
Vrijdag 21 maart heb ik het staal in Maasdijk opgehaald, het ziet er goed uit. Uiteraard heb ik een paar delen in elkaar gezet om te zien of het past. De zijpanelen passen en komen goed uit, de popnagels kunnen er redelijk ingewurmd worden. Helaas zit er een foutje in de deksels, de gaatjes komen niet op de goede plaats uit. Dat wordt gaatjes doorboren vanaf de buitenkant, daar is nog wel overheen te komen.
Meteen dat weekend heb ik de 12 panelen plus 4 halve deksels ontvet en geverfd met een lichtgrijze kleur hittebestendige verf. Gelukkig mooi weer, ik heb alles in de tuin uitgestald, een paar uur later was het droog en kon het spul weer naar binnen.
Het materiaal voor de kern was lastig, alle opties waren behoorlijk prijzig. Maar... ik had nog twee zakken Licofest vuurbeton liggen, gekocht voor het kacheltjes-voor-Oekraïne-project dat niet doorging toen de financier zich terugtrok. Hoewel de beton al drie jaar oud is, zaten er maar een paar kleine klontjes in en heb ik op een groot gietstuk na alles daarmee kunnen maken. De mallen zijn kistjes van overgeschoten plaatmateriaal met blokken hardschuim er in geplakt.
En een foto van het resultaat:
Plus nog wat kleinere stukken, de laatste grote mal is klaar, de beton is besteld en komt hopelijk maandag binnen.
Vandaag aan het staal van de deur en kozijn gewerkt, morgen lassen.
De betonklinkers zijn ook besteld en komen in de loop van de week binnen, de klei voor de mortel is nog in de pijplijn (hoop ik). De planning is dat ik op maandag 7 april kan beginnen met opbouwen, Ivar uit Numansdorp komt helpen.