ik ben bezig een jaren 30 boerderij te verbouwen. of nou ja, de gebinten en dakconstructie blijven behouden, verder gaat alles vernieuwd worden.
nu zit ik wat te twijfelen over hoe ik de vloer ga doen. Ik zit op prima vaste zandgrond en heb de volgende opties:
- Beton op zand. Isolatie op het zand, dan een constructievloer en dan nog een dun laagje isolatie met daar bovenop de dekvloer met vloerverwarming erin. Dus een 'snelle vloerverwarming'
- beton op zand. isolatie op zand, dan constructievloer en daar direct boven op de dekvloer met vloerisolatie. Dus 'trage vloerverwarming'
- broodjesvloer, met dunne laag beton met de vloerverwarming erin. Dit is dus snelle vloerverwarming, en voordeel van broodjesvloer is dat je veel minder beton gebruikt en beton is niet milieuvriendelijk.
- schuimbeton, en dan een dekvloer erover met vloerverwarming erin. (ik denk dat ik hiermee niet de gewenste isolatiewaarde ga halen, maar het is nog wel een optie)
De hoofdverwarming moet een batchrocket worden. De vloerverwarming komt erin om indien nodig toch middels iets anders bij te kunnen verwarmen.
even voor de beeldvorming hoe het er nu bij staat: