Inmiddels zijn we verhuisd naar een oude woonboerderij niet ver van de Belgische grens.
We kunnen ons hier nog volop uitleven; inmiddels hebben we het deel van het dak wat nog niet was geïsoleerd voorzien van isolatie.
De hele woning is nog voorzien van enkel glas, maar hopelijk nog deze maand wordt dat in vrijwel de hele woning vervangen door HR++
Dat zal al een heleboel schelen denk ik.
Ook hebben we een Attack DPX 15 Profi geplaatst die deze week in bedrijf is gegaan; daar heb ik alleen nog wat probleempjes mee helaas...
Vaak wil hij niet of heel moeizaam opstarten; bij het aanmaken heb ik dan een mooi vuurtje in de bovenste kamer maar als ik dan zo ver ben dat alle deuren dicht kunnen wil hij in de onderste kamer vaak niet gaan branden, hij vergast wel getuige de hoeveelheid wit/gelige rook uit de schoorsteen.
Als ik dan de bovendeur een stukje open doe begint hij wel te brullen en als ik dat dan zo laat tot de rookgastemperatuur minimaal 150 graden is en ik doe hem dicht blijft hij soms branden, maar niet altijd.
De luchtkleppen staan ingesteld op de standaard fabrieksinstellingen waar hij volgens Attack mee zou moeten kunnen werken.
Wat doe ik fout? Het vochtpercentage van mijn hout is 11% dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Het rookkanaal is 150mm RVS dubbelwandig (Profiline) en vanuit de kachel kaarsrecht zonder bochten of verslepingen naar boven en ongeveer 5meter lang.
Alvast bedankt voor jullie reacties