Hallo beste forumleden
Ff voorstellen Hubert Veenendaal 43 jaar
Geïnteresseerd in Offgrid wonen en zelfvoorzienend leven en alles wat er technisch mee te maken heeft
Stroom houtkachel en eten isolatie en de rest
De vragen waar ik niet verder mee kom is energie winning winter los van de zonnepanelen optie houtgas generator wie helpt me verder mvg Hubert
Ps woonachtig in Zweden
Zelf voorzieningen off grid
Moderator: Moderators
-
pelletpower
Re: Zelf voorzieningen off grid
-
Krelis
‘Technisch’, daar begint de uitdaging. Je moet als een ‘first principles thinker’ terug naar de absolute basis.Hubert wrote: ↑01 Mar 2026, 09:35 Hallo beste forumleden
Ff voorstellen Hubert Veenendaal 43 jaar
Geïnteresseerd in Offgrid wonen en zelfvoorzienend leven en alles wat er technisch mee te maken heeft
Stroom houtkachel en eten isolatie en de rest
De vragen waar ik niet verder mee kom is energie winning winter los van de zonnepanelen optie houtgas generator wie helpt me verder mvg Hubert
Ps woonachtig in Zweden
-
Ingir
Misschien moet je ook van het idee af dat je off grid over hetzelfde altijd-alles-beschikbaar comfortniveau kunt beschikken. Ik heb diverse woningen ontworpen voor bewoners die minder afhankelijk willen zijn van openbare voorzieningen. De meeste kiezen voor opeenstapeling van high-tech voorzieningen met hoge investeringskosten en onderhoudsgevoeligheid. Maar er zijn gelukkig ook mensen die juist kiezen voor low-tech: minimale vloeroppervlakte, compacte vormgeving, uitbundige thermische isolatie en luchtdichting aangevuld met een simpele elektrisch kacheltje voor de koudste dagen en optimale benutting van zonlicht.