Echo cs 2600es
Moderator: Moderators
-
Edwinevers
Echo cs 2600es
Dag
Mijn kettingzaag wil maar niet doorstarten
Alles op fabrieksinstellingen gezet.
Maar t wil niet.
Soms even maar dan stop t.
Alles schoongemaakt.
Wat is de werkwijze om te doen?
Mijn kettingzaag wil maar niet doorstarten
Alles op fabrieksinstellingen gezet.
Maar t wil niet.
Soms even maar dan stop t.
Alles schoongemaakt.
Wat is de werkwijze om te doen?
-
LeaD
Re: Echo cs 2600es
Zelf mix gedaan van de brandstof ? Oude brandstof ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Tiewrap
Het brandstofsysteem reinigen is meestal geen overbodige luxe.
De brandstoftank wordt meestal "onder druk" gezet om de brandstof toe te voeren.
Als er in dat systeem iets lek is krijg je ook wat je beschrijft.
Het zal handig zijn om.te weten of ie teveel of te weinig brandstof krijgt.
Loopt ie met of zonder choke wel of niet ?
De brandstoftank wordt meestal "onder druk" gezet om de brandstof toe te voeren.
Als er in dat systeem iets lek is krijg je ook wat je beschrijft.
Het zal handig zijn om.te weten of ie teveel of te weinig brandstof krijgt.
Loopt ie met of zonder choke wel of niet ?
-
LeaD
Geen oude brandstof maar je vermeldt ook niet dewelke dan wel .
@Tiewrap : Ik heb nog nooit een benzinetank op druk tegen gekomen . Zou ook levensgevaarlijk zijn mocht er een slang defect raken of je opent de tank terwijl die nog op druk staat .
Carburatoren hebben een membraanpompje ingebouwd om benzine op te zuigen en die gaan wel eens stuk door droog te staan ( lees het membraan wordt hard ), de andere types werken met een vlotterafsluiter en gravitair maar dat werkt niet bij een kettingzaag omdat je deze in alle richtingen wilt kunnen gebruiken .
@Tiewrap : Ik heb nog nooit een benzinetank op druk tegen gekomen . Zou ook levensgevaarlijk zijn mocht er een slang defect raken of je opent de tank terwijl die nog op druk staat .
Carburatoren hebben een membraanpompje ingebouwd om benzine op te zuigen en die gaan wel eens stuk door droog te staan ( lees het membraan wordt hard ), de andere types werken met een vlotterafsluiter en gravitair maar dat werkt niet bij een kettingzaag omdat je deze in alle richtingen wilt kunnen gebruiken .

-
1980
Zonder de zaag te zien
Zal de membraan vervangen moeten worden
Dat is bijna altijd het probleem.
Zal de membraan vervangen moeten worden
Dat is bijna altijd het probleem.
-
LeaD
Dacht ik vroeger ook . Nu tracht ik dat eerst aan de praat te krijgen met remreiniger in de carburator te spuiten, dat kuist ook nog eens het carter van de motor als ook het kanaal naar het membraan . De vettige substanties en ander vuil lossen zeer snel op met die reiniger . Eens de motor eens goed heeft gedraaid wordt het membraan snel wat soepeler . Soms is het ook dat het membraan gewoon blijft plakken . Startpilot of andere alcoholische hulpstartmiddelen zijn meestal te geweldig . Remreiniger verbrandt heel wat zachter .
Maar een setje dichtingen hou ik toch altijd op voorraad, bij aliexpress kost dat de wereld niet, tss. de 5 en €10 .
Bij de TS blijft het stil, die is nu met het mooie weer bezig met de zaagmachine op handkracht .

-
1980
Snap wat je bedoeldLeaD wrote: ↑02 Nov 2025, 11:14Dacht ik vroeger ook . Nu tracht ik dat eerst aan de praat te krijgen met remreiniger in de carburator te spuiten, dat kuist ook nog eens het carter van de motor als ook het kanaal naar het membraan . De vettige substanties en ander vuil lossen zeer snel op met die reiniger . Eens de motor eens goed heeft gedraaid wordt het membraan snel wat soepeler . Soms is het ook dat het membraan gewoon blijft plakken . Startpilot of andere alcoholische hulpstartmiddelen zijn meestal te geweldig . Remreiniger verbrandt heel wat zachter .
Maar een setje dichtingen hou ik toch altijd op voorraad, bij aliexpress kost dat de wereld niet, tss. de 5 en €10 .
Bij de TS blijft het stil, die is nu met het mooie weer bezig met de zaagmachine op handkracht .![]()
Gebruik daar zelf pe100 voor van inotec
Daar word het rubber/kunststof zachter van
(Direct op het membraan)
Werkt het dan wel
Bestel ik een setje
Aangezien het etteren blijft met de afstelling
-
Edwinevers
Dank voor alle berichten.
Ook daar heb ik veel aan.
Ik gebruik aspen.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Sproeiers schoon geblazen en alles terug naar dicht en vervolgens 1 1/4 open en stationair ook.
Dan laten lopen wat erg snel ging en stationair afgesteld en l schroef. Met toerenteller van amazon.
Daarna de h schroef
Loopt weer.
Ga dat binnenkort eens allemaal uit elkaar halen om te zien.
Oliepomp lekt ook .
Dus die ga ik vervangen . Kost n drol
Ook daar heb ik veel aan.
Ik gebruik aspen.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Sproeiers schoon geblazen en alles terug naar dicht en vervolgens 1 1/4 open en stationair ook.
Dan laten lopen wat erg snel ging en stationair afgesteld en l schroef. Met toerenteller van amazon.
Daarna de h schroef
Loopt weer.
Ga dat binnenkort eens allemaal uit elkaar halen om te zien.
Oliepomp lekt ook .
Dus die ga ik vervangen . Kost n drol
-
LeaD
Zo'n toerenteller die je enkel in de nabijheid van de bougiekabel houdt werkt ook best wel goed . Was niet duur maar ook niet zo goedkoop vond ik dan .
Hoewel er van Aspen wordt beweerd dat het lang bewaart houd ik het toch niet langer dan een jaar . Wel beter om met een machine te eindigen met Aspen om dan op te bergen . Verdampt ook niet zo heel snel t.o.v. benzine+olie .
Top dat alles terug werkt als ook voor de terugkoppeling .
Hoewel er van Aspen wordt beweerd dat het lang bewaart houd ik het toch niet langer dan een jaar . Wel beter om met een machine te eindigen met Aspen om dan op te bergen . Verdampt ook niet zo heel snel t.o.v. benzine+olie .
Top dat alles terug werkt als ook voor de terugkoppeling .