In de huidige inrichting verwarm ik de radiator in de badkamer tot 16 graden continu via een thermostaatkraan. Deze is aangesloten op de CV en verwarmt alleen als er op de begane grond ook warmtevraag is. Dit is meestal alleen in de ochtend, omdat ik vanaf een uur of 17.00 de houtkachel aanmaak.
De badkamer verwarmen we als we gaan douchen met een elektrisch heteluchtkacheltje naar 23 graden. Binnen 10 minuten is de badkamer dan comfortabel.
Nu wil ik de badkamer graag gaan verbouwen en dus ook eem nieuw ontwerp voor de verwarming. Daarnaast wil mijn vrouw wel graag vloerverwarming

Ik hoor en lees verschillende concepten:
- lage opbouw vloerverwarming aangesloten op de CV ( traag systeem en moet continu aan staan, toch?)
- een radiator en een extra lus van de leiding door de vloer leggen (regelen met een thermostaatkraan).
- elektrische vloerverwarming (traag systeem, dus moet voorverwarmen)
- lucht-lucht warmtepomp die je ook in de woonkamer gebruikt (dus 1 buitenunit met 2 binnenunits). Als reden geven ze aan zuinig en snel warm)
In mijn ogen hebben alle oplossingen nadelen. Alleen de oplossing met de warmtepomp lijkt hetzelfde comfort als mijn huidige oplossing.
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk gasverbruik. Ik heb wel zonnepanelen en met de huidige regeling overcapaciteit (dus het kleine straalkacheltje wat ik nu heb kost me eigenlijk niets), maar wil ook enigzins ecologisch.
Iemand dezelfde keuzes moeten maken en die me van tips kan voorzien?