Nederlandse Energie Maatschappij
Moderator: Moderators
-
abruzzese
Nederlandse Energie Maatschappij
Wij zijn een tijdje terug benaderd meet een telefoontje van de Nederlandse Energie Maatschappij met hele mooie praatjes en hebben ons met een bandopname via de telefoon een contract opgelegd .
Alweer een paar weken later zijn medewerkers van Energie Maatschappij Greenchoice van hele jonge leeftijd ( zo,n 18 á 19 jaar ) aan huis geweest en heeft mijn echtgenote door die mooie praatjes zich een contract laten tekenen zonder te weten dat wij vast zaten met een 3 jarig contract van de Nederlandse Energie Maatschappij .
Nu wij eerst klant waren van Energie Maatschappij Essent en daarna van de Nederlandse Energie Maatschappij en nu dan van Greenchoice .
Wij hebben inmiddels een eindafrekening gekregen van de nederlandse Energie Maatschappij ( NLEnergie ) waar wij een contractbeëindiging bedrag van maar liefst €210,00 moeten betalen .
De kosten van de energie zijn tegenwoordig al hoog genoeg en dat Energie bedrijven met ingewikkelde algemene voorwaarden ons opleggen die ze met die mooie verkoperspraatjes al helemaal niet vertellen zijn wij Nederlandse burgers van fikse geldboetes de dupe .
Wij gedupeerden kijken machteloos toe hoe concurrende Energie bedrijven ons benaderen met oneerlijke algemene voorwaarden waar velen mensen niks begrijpen .
Ik vind dat zo,n bedrijf als de NLEnergie http://www.nlenergie.nl/ niet thuishoren in onze samenleving .
Alweer een paar weken later zijn medewerkers van Energie Maatschappij Greenchoice van hele jonge leeftijd ( zo,n 18 á 19 jaar ) aan huis geweest en heeft mijn echtgenote door die mooie praatjes zich een contract laten tekenen zonder te weten dat wij vast zaten met een 3 jarig contract van de Nederlandse Energie Maatschappij .
Nu wij eerst klant waren van Energie Maatschappij Essent en daarna van de Nederlandse Energie Maatschappij en nu dan van Greenchoice .
Wij hebben inmiddels een eindafrekening gekregen van de nederlandse Energie Maatschappij ( NLEnergie ) waar wij een contractbeëindiging bedrag van maar liefst €210,00 moeten betalen .
De kosten van de energie zijn tegenwoordig al hoog genoeg en dat Energie bedrijven met ingewikkelde algemene voorwaarden ons opleggen die ze met die mooie verkoperspraatjes al helemaal niet vertellen zijn wij Nederlandse burgers van fikse geldboetes de dupe .
Wij gedupeerden kijken machteloos toe hoe concurrende Energie bedrijven ons benaderen met oneerlijke algemene voorwaarden waar velen mensen niks begrijpen .
Ik vind dat zo,n bedrijf als de NLEnergie http://www.nlenergie.nl/ niet thuishoren in onze samenleving .
-
abruzzese
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Dat de Nederlandse Energie Maatschappij een boet kan opleggen vind ik niet normaal en is de enige die deze in de algemene voorwaarden hebben staan .
Andere Energie Maatschappijen zijn vrijblijvend .
-
Peterke
- Contacteer:
Voor Belgie (waar ik woon) kijk ik regelmatig op deze site: http://www.aanbieders.be
Daar kan je alle aanbieders van stroom, telefonie, internettarieven, enz.. met elkaar vergelijken, waarschijnlijk bestaat iets gelijkaardigs ook voor Nederland.
Een leuk detail is dat groene stroom het goedkoopst uitkomt
In jouw geval heb je je huiswerk niet goed gemaakt
Daar kan je alle aanbieders van stroom, telefonie, internettarieven, enz.. met elkaar vergelijken, waarschijnlijk bestaat iets gelijkaardigs ook voor Nederland.
Een leuk detail is dat groene stroom het goedkoopst uitkomt
In jouw geval heb je je huiswerk niet goed gemaakt
- John O
Ik zie het nu pas staan.abruzzese schreef:Dat de Nederlandse Energie Maatschappij een boet kan opleggen vind ik niet normaal en is de enige die deze in de algemene voorwaarden hebben staan .
Contractbreuk kan beboet worden, en _zal_ beboet worden, en niet alleen bij NEM, ook de andere aanbieders doen dat. Alleen als je geen contract hebt (zoals bij je oorspronkelijke leverancier) krijg je geen boete.
Sluit gewoon NOOIT, let wel NOOIT, contracten af aan de deur.
Zeg NOOIT (let op) NOOIT _JA_ in een colportage telefoongesprek.
In principe heb je het recht om binnen 8 dagen deze overeenkomsten teniet te doen (colportagewet). Maar ja, als je niet weet dat je wat gekocht hebt is dat lastig.
Als je wel WILT overstappen informeer dan eerst bij je huidige leverancier wanneer je contract opzegbaar is.
En qua goedkoop, NEM rekent 180 euro meer vastrecht...
(Ik ben geen jurist dus deze informatie zal je moeten controleren)
Groetjes, John
-
Dutch John
Zorg dat je niet gebeld wordt door dergelijke oplichters. Laat je telefoonnummer schrappen uit het telefoonboek. Nooit ergens een nummer opgeven. Moet het toch, dan 10 nullen invoeren. Wij worden nooit gebeld door callcentre's. De NEM was de eerste in jaren. Bleek dat ze het nummer van onze huidige leverancier Essent hadden (kennelijk nog uit de tijd van de PNEM...). Dus Essent gebeld met de mededeling dat ze niet erg slim bezig zijn en het nummer laten verwijderen.
Belt er toch iemand: gewoon in de wacht zetten en af en toe vragen of ze nog een momentje hebben. Of het privénummer van de beller vragen en zeggen dat je zelf op een geschikt moment terugbelt.
Belt er toch iemand: gewoon in de wacht zetten en af en toe vragen of ze nog een momentje hebben. Of het privénummer van de beller vragen en zeggen dat je zelf op een geschikt moment terugbelt.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
- John O
Wat ook leuk is, als je tenminste tijd hebt en van pesten houd....Dutch John schreef:Belt er toch iemand: gewoon in de wacht zetten en af en toe vragen of ze nog een momentje hebben. Of het privénummer van de beller vragen en zeggen dat je zelf op een geschikt moment terugbelt.
Geen antwoorden geven maar vragen stellen:
Vraag eerst (en noteer) de naam van de telefonist(e). Laat ze die spellen!
Gebruik de voornaam van deze persoon vervolgens in elke zin.
Heb je geen pen en papier, momentje vragen en eerst gaan halen, vooral als je een slecht geheugen hebt.
Hoe komt u aan dit telefoonnummer? Geen enkel antwoord als juist accepteren, (dat kan niet, ik heb een geheim nummer...) Vraag nogmaals en vraag dan hun leidinggevende te spreken. Die krijg je natuurlijk nooit. Maar als...
Eis dat ze je nummer uit de lijst schrappen.
Vraag alle informatie op die je kan bedenken over het callcenter. Negeer alles wat ze zeggen over en uit naam van hun opdrachtgever.
Vraag hun bedrijfsnaam (het callcenter), de naam van hun leidinggevende, bedrijfsnaam, adres, en idd telefoonnummer.
Niet de gegevens van de opdrachtgever accepteren.
Vraag naar hun inschrijvingsnummer bij de kvk. Vraag of ze dat voor je willen opzoeken.
Wees creatief en houdt de leiding in het gesprek. Negeer elke tegenvraag en stel je eigen vragen. Vraag gewoon nogmaals om een antwoord als dat niet gegeven wordt. Als ze vragen waarom je die zelf niet geeft kan je altijd uitleggen dat je graag eerst wilt weten aan wie je persoonlijke informatie verstrekt. En
Beeindig het gesprek niet zelf. Als ze willen afhaken probeer ze in gesprek te houden en ze nog te bewegen antwoord te geven op je vorige vragen. Hoe langer dit gesprek gaat duren hoe succesvoller je bent.
Binnen no time sta je op de zwarte lijst, dit kost ze gewoon te veel tijd die nergens toe leidt. Ik kan bijna garanderen dat dit callcenter je nooit meer belt.
En het is enorm leuk! Schrijf alles wat ze zeggen op en probeer daar nogmaals naar te vragen. Als je een ander antwoord krijgt wordt het nog leuker!
Ik kijk nu nog glimlachend terug op een paar hele leuke half-uurtjes.
Groetjes, John
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Dit is het zogenaamde "tegenscript". Worden callcentermedewerkers daar inmiddels niet op getraind?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
- John O
Mijn ervaring is dat ze uiteindelijk gewoon ophangen. Maar ik wordt al een hele tijd niet meer gebeldkockie schreef:Dit is het zogenaamde "tegenscript". Worden callcentermedewerkers daar inmiddels niet op getraind?
Ik heb nog even gezocht en heb deze link gevonden:
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscr.pdf
Maar zo gestructureerd doe ik dat niet hoor. Ik stel ook geen onzin vragen zoals die tandpasta. Ik wil namelijk echt weten met wie ik spreek, dan kan ik een schriftelijke klacht sturen
Feitelijk ben ik gewoon heel erg vervelend...
Maar als ik kijk hoe oud dit spul is denk ik wel dat er inmiddels training op zal plaatsvinden.
Groetjes, John
-
max.enschede
- Contacteer:
Tegenscript kost je veel teveel tijd en moeite.
Handiger is een eenvoudige vuistregel: uitsluitend eigen initiatief.
Sorry, ik onderbreek u even, als ik een andere energiemaatschappij wil dan bel ìk u wel op.
Door alleen op eigen initiatief te wissen van energiebedrijf, verzekeraar enz. voorkom je dat je voor een keuze komt te staan zonder dat je jezelf hebt kunnen voorbereiden.
Dat geldt ook voor jouw eigen maatschappij, als zij je benaderen voor bijv. 3 jaar vast tarief, dan mag je er gerust vanuit gaan dat ze dat doen omdat dat voor hèn interessanter is, bijna per definitie is dat voor jou dan niet interessant.
Door zo nu en dan op een vervelende regendag eens een of twee van je contracten na te lopen kun je prima voorkomen dat je teveel betaalt.
Max
Handiger is een eenvoudige vuistregel: uitsluitend eigen initiatief.
Sorry, ik onderbreek u even, als ik een andere energiemaatschappij wil dan bel ìk u wel op.
Door alleen op eigen initiatief te wissen van energiebedrijf, verzekeraar enz. voorkom je dat je voor een keuze komt te staan zonder dat je jezelf hebt kunnen voorbereiden.
Dat geldt ook voor jouw eigen maatschappij, als zij je benaderen voor bijv. 3 jaar vast tarief, dan mag je er gerust vanuit gaan dat ze dat doen omdat dat voor hèn interessanter is, bijna per definitie is dat voor jou dan niet interessant.
Door zo nu en dan op een vervelende regendag eens een of twee van je contracten na te lopen kun je prima voorkomen dat je teveel betaalt.
Max
"De apparaten om dingen sneller te kunnen doen waren verdwenen. Wat we overhielden, was tijd.."
-
windowsseven
Max heeft gelijk. Als Energie maatschappijen of wat voor onderneming dan ook vanuit zichzelf beginnen te bellen dan ruiken ze geld. Vertaald betekent dat aan U de klant verdienen we te weinig, daar valt veel meer uit te halen. Als ze meer aan je kunnen verdienen als dat het ze kost ben je al een gewild slachtoffer. Gewoon pertinent niet reageren op telefonische aanbiedingen of met mensen aan de deur. Zeg meteen zodra ze zich kenbaar gemaakt hebben geen interresse en ophangen.
Je eigen boontjes doppen en zoeken op internet wat het beste is. de NEM is bijvoorbeeld zo'n gevaarlijk onderneming die graag met valse beloftes komt. Ik heb gezocht op Nederlandse Energie Maatschappij ervaringen en dat heeft mij in ieder geval verder geholpen
Je eigen boontjes doppen en zoeken op internet wat het beste is. de NEM is bijvoorbeeld zo'n gevaarlijk onderneming die graag met valse beloftes komt. Ik heb gezocht op Nederlandse Energie Maatschappij ervaringen en dat heeft mij in ieder geval verder geholpen
-
omweg
- Contacteer:
Ik ben niet aangesloten op het elektriciteit net, maar heb mijzelf wel eens afgevraagd of ze ook levering plicht hebben als ik een contract met ze aan ga.
Waarschijnlijk moeten ze in mijn geval een km graven, dat zou ze leren. Het net lijkt mij nml wel handig om mijn accu opslag te vermijden.
Waarschijnlijk moeten ze in mijn geval een km graven, dat zou ze leren. Het net lijkt mij nml wel handig om mijn accu opslag te vermijden.
The planet of my dreams is bulging at his seems
- Chicken Power
En zij met jouw… Al voor de ‘vrij’making van de energie markt was die aansluitplicht er. Nu zelfs nog. Maar ten allen tijden is er ook een verplichting van eigen bijdrage geweest.omweg schreef:Ik ben niet aangesloten op het elektriciteit net, maar heb mijzelf wel eens afgevraagd of ze ook levering plicht hebben als ik een contract met ze aan ga.
Daar werd en wordt nog steeds heel creatief mee omgegaan.
Het hangt er maar net vanaf of men (netbeheerder) in dat gebied meer gaat ontwikkelen of het hun installatietechnisch uitkomt, of ze iets van het plaatselijke gemeente bestuur nodig hebben, und so weiter.
Al die factoren maken qua bijdrage in bedragen van 600 tot 60.000 euro uit….
Dat is het ook. Zeker is dat je een hoop zonnestroom door je meter terug kan leveren.omweg schreef:Waarschijnlijk moeten ze in mijn geval een km graven, dat zou ze leren.
Als jij die 60.000 aftikt?omweg schreef:Het net lijkt mij nml wel handig om mijn accu opslag te vermijden.
Of dat dan weer verdampt in die kabel, zijn we nog niet uit:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=23&t=1894
Maar het is zeker door je meter teruggegaan, zonder accugebruik.
Groet, Cp
Verwijderd.
-
BorisvanEtteren
De enige goede manier om er achter te komen of de Nederlandse energie maatschappij een verstandige keuze is, is door zelf na te gaan hoe de ervaringen met de Nederlandse energie maatschappij zijn. Ik kan je vertellen, deze zijn overwegend negatief. De Nederlandse energie maatschappij wilt u alleen maar aansluiten, het behouden van u als klant doen ze niets aan.
-
JantjeV8
Nee, maar ga nou niet vertellen dat Essent dat wel doet. Probeer eens met Essent een lagere prijs als particulier te bedingen. Lukt je niet dus stap je over, bijvoorbeeld naar de NEM. Wordt je 10 maanden later gebeld door Essent of je niet terug wilt komen omdat ze een speciaal tarief voor je in gedachte hebben.
Ohh, zeg je dan, nu kan het ineens wel omlaag? Dus al die jaren heb ik echt te veel betaald. Wat gaan we daar aan doen?? M'neer u begrijpt het verkeerd, dit is een 1-malig instaptarief.......
Mijne heren, nee ik ben niet depressief, maar met handen en voeten zitten we gebonden aan deze maffioso. ONAFHANKELIJKHEID is het streven, voor wat betreft de gaspijp lukt dat al aardig met m'n Atackie.
Ohh, zeg je dan, nu kan het ineens wel omlaag? Dus al die jaren heb ik echt te veel betaald. Wat gaan we daar aan doen?? M'neer u begrijpt het verkeerd, dit is een 1-malig instaptarief.......
Mijne heren, nee ik ben niet depressief, maar met handen en voeten zitten we gebonden aan deze maffioso. ONAFHANKELIJKHEID is het streven, voor wat betreft de gaspijp lukt dat al aardig met m'n Atackie.