mark schreef:Volgens mij heeft Dirk Bauwens er wel eens over geschreven maar waar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Even in tikken bij zoeken op dit forum. Hij was niet specifiek over planten soorten maar wel waar de as aan moet voldoen.
Dat ben ik volgens mij ook wel eens tegen gekomen, en dat kwam neer op schoon onbewerkt hout.
exroom schreef:op het gras heb ik het ook wel eens uitgestrooid, maar dat doe ik nooit meer, als hier en daar wat teveel tercht kwam had je een mooie bruine plek. op de plekken waar het wel mooi dun werd gestrooid werd het gras wat donkerder qua kleur (beetje hetzelfde resultaat als bloedmeel).
Weet je ook nog of het gras dan sneller groeide of juist wat trager?
Als het veel sneller groeit bevat het veel stikstof en als het trager groeit is dat waarschijnlijk fosfor en/of andere spore-elementen!
Zag je toevallig ook een verschil met het onkruid in het gras (of heb je een perfect gazonnetje?

) of met eventueel mos?
Om het probleem van teveel strooien te voorkomen kan je het ook mengen met zand (1 op 1), dan wordt het een beetje vochtig zodat het niet stuift en het versprijd makkelijker!

Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....