Goedemiddag ,
Ik volg al een tijdje met veel interesse de threads over de batch rocket stove ontwikkelingen, en heb zelf ook een (semi-batch) rocket stove gebouwd.
Op youtube zag ik dat er ook met een XLD downdraft rocket stove is geëxperimenteerd.
Weet iemand of dit project nog leeft? , ik zou graag een dergelijke stove gaan bouwen.
Groeten,
Gert Jan de Wit
Word er nog aan de Rocket XLD gewerkt?
Moderator: Moderators
-
GJdeWit
-
holtere
Re: Word er nog aan de Rocket XLD gewerkt?
Voor zover ik weet.....
Michel is gestopt met de experimenten met dit type. De uitkomsten waren niet slecht maar zeker niet beter dan de originele batchrocket. Het is natuurlijk een spectaculair concept maar voegt weinig toe behalve visueel dan.
Als je wat wilt bouwen maak dan het origineel. Die is simpeler en je weet wat je krijgt en dat is het beste tot nu toe
De tekeningen en maten van de batchrocket (die schaalbaar zijn) zwerven hier ergens rond op het forum!
Michel is gestopt met de experimenten met dit type. De uitkomsten waren niet slecht maar zeker niet beter dan de originele batchrocket. Het is natuurlijk een spectaculair concept maar voegt weinig toe behalve visueel dan.
Als je wat wilt bouwen maak dan het origineel. Die is simpeler en je weet wat je krijgt en dat is het beste tot nu toe
De tekeningen en maten van de batchrocket (die schaalbaar zijn) zwerven hier ergens rond op het forum!
-
ritsaert snijder
Eens, spectaculair! Hier zijn de maten viewtopic.php?f=3&t=3893&start=15 . Dat bedoelde je toch Holtere? 
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
GJdeWit
@Ritsaert,
Dat is het hem nou juist, de dames hebben altijd zo hun eisen over hoe het er uit moet gaan zien.
Maar ik kan natuurlijk ook een deur met glas in de "normale" uitvoering van de rocket stove maken.
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Groeten,
Gert Jan de Wit
Dat is het hem nou juist, de dames hebben altijd zo hun eisen over hoe het er uit moet gaan zien.
Maar ik kan natuurlijk ook een deur met glas in de "normale" uitvoering van de rocket stove maken.
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Groeten,
Gert Jan de Wit
-
ritsaert snijder
Je kan de dames ook een dwars geplaatste RBB voorstellen?
groet!
Ritsaert
Ritsaert