Eerste post en dit vanwege pure frustratie
LED verlichting is zuining, gaat lang mee, kostenbesparend... vergeet het... de LED zelf misschien wel ja maar de voeding, de elektronica die de LED voedt is de zwakke schakel.
Toegegeven, ik heb het hier nu wel enkel over 50W ledstralers voor buiten waarmee ze u op internet letterlijk doodsmijten (redelijk in prijs dus)
Ik heb er nu reeds 4 geprobeerd en geen enkele heeft het langer volgehouden dan 6 maanden (aangesloten op een PIR sensor), de ene werkte gewoon niet meer, de andere denkt dat hij een knipperlicht is, nog een andere dimt op spontane wijze... maar de LED chip werkt nog steeds (op één ledje in de matrix na misschien)
Als notoire handige harry heb ik dan maar voedingen besteld en vervangen (ja,ja op Alibaba) maar langer dan enkele maanden hielden die beestjes het niet uit. En dan... als je de stralers opent... jongens dat is levensgevaarlijk: aarding niet aangesloten, de 230V draden zo slordig in het kroonsteentje dat ze bijna kortsluiting maken, krimpkous veel de kort, soldeerbollen op de LED-chip, invoerwartels voor binnenshuis hobby gebruik (past niet ééns een XVB 3x1.5mm² kabel in)... dichtingsrubbers beschadigd... ga zo maar door.
Met andere woorden, ik ben het zat met die rommel
Daarom nu mijn vraag.
1. Wie kan mij een degelijk merk van LED voeding aanbevelen (50W, stroombron, variable spanning dus)
2. Wie kan mij in het algemeen een degelijk merk, type van straler aanbevelen dat ééns niet made in China is (met ingebouwde voeding)
Erg bedankt voor het aanhoren van mijn klaaglied.
Ik hoop op z'n minst dat ik alhier enkele van een miskoop kan vrijwaren.
Met vriendelijke groeten,
ShadowHunter