Nu moet er natuurlijk een hok komen. Ik dus zoeken op internet naar bouwtekeningen en tips, maar dat blijkt nog niet makkelijk!
Afgezien van Fred (fredsbouwtekeningen.nl) geen hits en een kippenhok kan nooit zo'n grote uitdaging zijn dat ik tekeningen moet gaan kopen
Dus zelf maar een tekeningetje gemaakt. Ik heb wel ergens gelezen dat je per 3 kippen ongeveer 1m2 nachthok nodig hebt. Nou had ik precies 1m2 getekend, moet dus maar een halve meter langer. Wat ik in gedachten had is een hok van 1,5m lang, 1m breed en 1m hoog (nok van puntdak) met zijwanden van 70cm hoog. Over de gehele lengte leghokjes aan de buitenkant aangebouwd. Het geheel zou 50cm van de grond op pootjes moeten komen.
Heeft iemand nog tips voor materiaalgebruik/afwerking? Ik wilde geimpregneerde rabatdelen gebruiken voor de wanden (heb ik nog liggen) en geimpregneerde planken (3cm dik, heb ik ook nog..) voor de bodem. Dakbeschot van OSB (ligt hier....) en dakpannen erboven op (je raadt t al!).
Nou hebben mijn ouders vorig jaar bloedluis in het kippenhok gehad en het schijnt dat dit zich vooral ophoudt in de kieren van het hout, het leek me dus raadzaam om alle naden aan de binnenzijde af te kitten en de binnenkant te behandelen met kalk (schijnt goed tegen bloedluis te werken?). Kan iemand mij vertellen waar ik de geschikte kalk zou kunnen krijgen?