Er is een kans dat ik van een een zonneboiler met panelen kan overnemen, ik wil deze panelen op mij mijn dak onder de nok de boiler plaatsen daar zit zowel koud als warm water leidingen.
Zou deze opstelling voldoen om mijn warm water te voorzien nadeel is dat de cv ketel beneden staat en de zonneboiler boven.
zonneboiler aansluiten
Moderator: Moderators
-
jeroentje
zonneboiler aansluiten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Ingir
Re: zonneboiler aansluiten
Het schema klopt niet, de zonneboiler zal altijd gevuld worden (en dat zelfs niet, want aanvoer en afvoer zijn dezelfde) met warm water uit de cv-ketel zodat de zon geen kans krijgt. Beter maak je een schema waar de zonneboiler koud water van de water leiding aangevoerd krijgt en dat het door de zon opgewarmde water wordt aangesloten op de koudwateraanvoer (tapwater) van de cv-ketel.
-
jeroentje
Had de koude leiding vergeten te tekenen zag ik. Zoals ik al zei mijn cv staat helemaal benden dus moet ik dan helemaal naar benden met alles. Daarom die mengkraan er tussen.
Heb schema iets aan gepast maarde zonne boiler is een gesloten systeem waar hij de koude vloeistof oppompt met een expansievat en overdruk ventiel. Dan aan de andere kant komt koud water er in wat verwarmt word en zo naar een mengventiel gaat die het water mengt met het warme water uit de cv boiler. die mengventiel stel je in op 62,5 graad.
Moet toch kunnen
Heb schema iets aan gepast maarde zonne boiler is een gesloten systeem waar hij de koude vloeistof oppompt met een expansievat en overdruk ventiel. Dan aan de andere kant komt koud water er in wat verwarmt word en zo naar een mengventiel gaat die het water mengt met het warme water uit de cv boiler. die mengventiel stel je in op 62,5 graad.
Moet toch kunnen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb het zo opgelost:
Plaatje is klikbaar. Alleen het gedeelte rond de zonneboiler is voor jou van toepassing.
Ik heb ook de cv op de begane grond en de zonneboiler op de verdieping. Dit werkt zo goed dat ik het binnenkort ga slopen
Zonder gekheid: het ventiel werkt fantastisch, maar omdat ik mijn gas heb laten afsluiten kan ik toch niet meer met de cv naverwarmen.
Rode leiding is water van >50 graden. Groen is water tussen koud en 50graden, blauw is koud water
Plaatje is klikbaar. Alleen het gedeelte rond de zonneboiler is voor jou van toepassing.
Ik heb ook de cv op de begane grond en de zonneboiler op de verdieping. Dit werkt zo goed dat ik het binnenkort ga slopen
Zonder gekheid: het ventiel werkt fantastisch, maar omdat ik mijn gas heb laten afsluiten kan ik toch niet meer met de cv naverwarmen.
Rode leiding is water van >50 graden. Groen is water tussen koud en 50graden, blauw is koud water
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter