Broccoli
Moderator: Moderators
-
David86
Re: Broccoli
Ik kweek het ook met veel plezier.
Broccoli geeft het hele seizoen en heeft bij mij tot op heden nooit problemen gehad.
Na de "hoofdoogst" de plant lekker laten staan hij blijft roosjes maken, oogst ze voor ze gaan bloeien.
Ik gebruik het ras "de coccio" (ofzoiets) lange slanke bloemschermen die garant staan voor een goeie oogst per plant.
Houd de koolvlieg in de gaten..
Groeten,
Broccoli geeft het hele seizoen en heeft bij mij tot op heden nooit problemen gehad.
Na de "hoofdoogst" de plant lekker laten staan hij blijft roosjes maken, oogst ze voor ze gaan bloeien.
Ik gebruik het ras "de coccio" (ofzoiets) lange slanke bloemschermen die garant staan voor een goeie oogst per plant.
Houd de koolvlieg in de gaten..
Groeten,
..
-
Jimmeuh
-
vergilius
Jimmeuh schreef:Ik probeer het dit jaar met een gaas erover tegen de rupsen.
Ik zet mijn broccoli's verspreid tussen andere groenten zoals sla, peterselie, pijpajuin.
In de ene tuin staan ze heel goed. Inmiddels ook een tweede zaaironde uitgepland.
In de andere tuin zijn er enkele gesneuveld door mijn afwezigheid, het natte weer en dus de slakken.
Vorig jaar heb ik gekocht plantgoed gebruikt, maar dit jaar heb ik Calabrese gezaaid, een oud Italiaans ras volgens wat er op het zakje staat. Ik ben benieuwd.
-
Sietse
In het verleden heb ik wel eens brocceli verbouwd, ik had in het begin last van insecten waaronder ook rupsen. Bij mij heeft geholpen doordat ik in het gehele groeiseizoen de brocceli af had gedekt met insectengaas. Ik heb ook eens gehoord dat je andere insecten op je stukje grond vrij kan laten, zodat deze de rupsen eten (loopkevers was dit volgens mij).
-
vergilius
Of vogels ... aan de moestuin staat een oude brommer tegen het tuinhuis en daar zit een winterkoninkje in te broeden. Dat beestje is van 's morgens vroeg tot zeker halftien 's avonds bezig met de voeding.Sietse schreef:In het verleden heb ik wel eens brocceli verbouwd, ik had in het begin last van insecten waaronder ook rupsen. Bij mij heeft geholpen doordat ik in het gehele groeiseizoen de brocceli af had gedekt met insectengaas. Ik heb ook eens gehoord dat je andere insecten op je stukje grond vrij kan laten, zodat deze de rupsen eten (loopkevers was dit volgens mij).
Ook een koppel pimpelmezen en een koppel distelvinken bezoeken de moestuin vaak. Ze zitten met jongen en rupsen zijn een belangrijk onderdeel van hun voeding. Bij mij pikken ze dingetjes van de grond, wat het is weet ik niet. Een rups gaan ze zeker niet links laten liggen, tenzij die harige rupsen maar die zitten gelukkig niet.
- Tim
Grrrrr,
Komt het net op, heeft m'n ega het opnieuw ingezaaid, omdat er volgens haar niets op kwam.....
*(&^#%,
Tim
Komt het net op, heeft m'n ega het opnieuw ingezaaid, omdat er volgens haar niets op kwam.....
*(&^#%,
Tim
-
Brit
Bij mij was het me dochter die de zaaibak aanzag voor een zandbak....... 
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
-
ritsaert snijder
-
Blijfhopen
Dat is hier ook het geval. En dat terwijl je eigen kat op een holletje naar binnen komt om d´r behoefte te doen.
Wat zou de bemestingswaarde zijn ? Dit in het kader van elk nadeel enz. De reukwaarde is in ieder geval hoog.
Er zijn van die apparaten die een hoogfrequente toon uitzenden als een kat in de buurt komt. Detectie met bewegingsschakelaar.
Iemand daar ervaring mee ? Het lijkt mij een "goed voor de handel" toestel.
Gerard de Jonge
Wat zou de bemestingswaarde zijn ? Dit in het kader van elk nadeel enz. De reukwaarde is in ieder geval hoog.
Er zijn van die apparaten die een hoogfrequente toon uitzenden als een kat in de buurt komt. Detectie met bewegingsschakelaar.
Iemand daar ervaring mee ? Het lijkt mij een "goed voor de handel" toestel.
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
- Tim
Ik ken allen die apparaten met een luide doffe knal, prima ervaringen mee, overlast direkt over.Blijfhopen schreef:Er zijn van die apparaten die een hoogfrequente toon uitzenden als een kat in de buurt komt. Detectie met bewegingsschakelaar.
Jaar erop spinazie planten op die plek.
Tim
-
Brit
Die piepers zijn net zo iritant voor jezelf en de buren, als voor de katten. En de laatste zijn er na een paar weken wel aan gewent. Mijn katten blijven zeker een maand uit de buurt van koffieprut, wat ook gelijk een goede meststof is.
Groeten, Brit.