De organisatie duurzame energie houdt op dit moment een inventarisatie over een eventueel te houden windmolen bouw workshop. Indien u interesse heeft kunt u zich aanmelden bij het volgende email adres: info apenstaartje duurzameenergie.org
Ik heb me al aangemeld. Ik ben al langer geinteresseerd in het zelfbouwen van een windmolen, alleen heb ik een steun in de rug nodig. Hoop die dmv een workshop ook te krijgen.
Windmolenbouw workshop
Moderator: Moderators
- kockie
- Site Admin
Windmolenbouw workshop
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
- kockie
- Site Admin
Om hier nog even op door te gaan een quote van een mailtje:
Peter Broekmeulen wrote:Beste windenergy.nl bezoeker,
Naar aanleiding van een artikel in Windnieuws van ODE
(http://www.duurzameenergie.org/) wil ik peilen of er onder jullie bezoekers behoefte is aan een workshop/cursus/info dag. Daarom wil ik jullie lastig vallen met een aantal vragen, als je in de gelegenheid bent zou je ze dan willen beantwoorden en terug mailen. Dan krijg ik een idee wat de wensen onder de windenergie geïnteresseerde is.
moet het uitsluitend een theoretische dag worden, er zouden dan een aantal sprekers aan het woord kunnen komen, die een bepaald concreet onderdeel van de techniek behandelen, bv wieken, axiaal PMG, ombouw van kortsluitanker motor etc. De sprekers waar ik dan aan denk zijn Hr Kragten (draaistroommotor als generator), Hr Westra (iets vertellen over nieuwe windwerkboek), iemand die uitleg geeft over de axiaal PMG.
moet het een praktijk zelfbouw dag worden, met als resultaat een molen, hier denk ik aan een workshop van Hugh Piggot
(http://www.scoraigwind.com/buildyo/index.htm) waarbij in gezamenlijkheid een molen gebouwd wordt die aan het eind van de workshop onder de deelnemers verloot wordt. Voor deze workshop zouden we de HR Piggot uit kunnen nodigen. Nadeel wordt dan de prijs.
als het een praktijk zelfbouw dag wordt mag de workshop dan meerdere dagen duren (in één dag een molen bouwen is heel erg kort, een aantal onderdelen zouden dan al klaar moeten zijn zodat we bv de bouw van de dynamo in de cursus behandelen)
welke stad is voor u het meest geschikt om de workshop te houden, denk aan een centrale plaats die toch nog binnen redelijke afstand van uw woonplaats ligt. ODE heeft aangeboden om eventueel van hun kantoorruimte gebruik te mogen maken in Utrecht.
Wat mag een workshop, cursus, info dag kosten, stel dat Hr piggot gevraagd wordt voor een workshop dan zal de prijs flink oplopen, bij een enkele cursus dag met sprekers moeten volgens mij de kosten in de hand te houden zijn. Uiteraard is alles afhankelijk van het aantal bezoekers.
Welke periode van het jaar zou U het beste passen.
Alvast bedankt voor de genomen moeite, en ik ga er vanuit dat we binnen afzienbare tijd een bijeenkomst kunnen organiseren.
vriendelijke groeten Peter Broekmeulen
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
luigi
- kockie
- Site Admin
Nee, de workshop is nog in het organisatie stadium. Mail dus de persoon op bovenstaand adres dat je interesse hebt.