beste lezer,
Ik ben student handelswetenschappen aan de Hogeschool Gent. In het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar de effectiviteit van ecolabels bij de Vlaamse consument.
Dit onderwerp ligt mij sterk en heb ook reeds voor mijn bachelorpaper onderzoek gedaan naar het ecolabelschema Cradle to Cradle. Gelukkig was ik in staat om dit onderwerp zelf aan te brengen om verder over dit thema te schrijven in mijn thesis.
Tijdens het inleidende literatuuronderzoek kwam ik enkele interessante zaken te weten over ecolabels en het aankoopgedrag van consumenten met betrekking tot ecologische producten. Helaas is er in Vlaanderen binnen dit domein nog weinig onderzoek gebeurd.
Net daarom lijkt het mij dan ook enorm interessant om hier mijn masterthesis over te doen en te rapporteren over het gebruik van ecolabels in Vlaanderen.
Om representatieve uitspraken te kunnen doen naar volledige populatie van Vlaamse consumenten, moet ik uiteraard over voldoende respondenten beschikken. Ik doe dan ook een oproep naar alle lezers om even 15minuten van hun tijd te nemen om onderstaande enquête in te vullen.
De vragen zijn uiteraard zelf-verklarend en er is geen voorkennis nodig om de vragen te kunnen beantwoorden.
link naar de enquête: http://hogent.qualtrics.com/SE/?SID=SV_aidlqoX3QtxNtBy
Ik hoop u binnenkort van de boeiende resultaten van deze enquête en mijn onderzoek te kunnen voorzien.
Voor lezers die graag wat verdere info wensen of die willen discussiëren over ecolabels ben ik uiteraard ook steeds bereikbaar!
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groeten
D'hont Bruno
effectiviteit ecolabels
Moderator: Moderators
- kockie
- Site Admin
Re: effectiviteit ecolabels
Geplaatst met toestemming van alle moderators.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
- Tim
Ha,
Hebben we in NL ook zo'n studie? VOCwetenschappen zal het dan wel heten.
In de Down to Earth stond afgelopen keer ook een stuk over "handelswetenschappen".
Succes,
Tim
Hebben we in NL ook zo'n studie? VOCwetenschappen zal het dan wel heten.
In de Down to Earth stond afgelopen keer ook een stuk over "handelswetenschappen".
Succes,
Tim
-
Dhont Bruno
Dag Tim,
ik ben reeds twee maal op een internationaal business seminarie geweest waar studenten uit 6 verschillende landen van min of meer dezelfde richting aan deelnamen.
Er waren telkens ook enkele Nederlandse studenten bij. helaas kan ik de naam van hun studierichting niet meer voor de geest halen.
In het engels is de correcte vertaling van deze richting 'Business Administration", misschien dat dit u wat wijzer maakt?
Al bij al zeer interessante richting, al begin je dit pas goed en wel te beseffen tijdens je laatste jaar of masterjaar. Dit kan misschien ook wel aan mij liggen uiteraard
Bedankt!
Groeten
ik ben reeds twee maal op een internationaal business seminarie geweest waar studenten uit 6 verschillende landen van min of meer dezelfde richting aan deelnamen.
Er waren telkens ook enkele Nederlandse studenten bij. helaas kan ik de naam van hun studierichting niet meer voor de geest halen.
In het engels is de correcte vertaling van deze richting 'Business Administration", misschien dat dit u wat wijzer maakt?
Al bij al zeer interessante richting, al begin je dit pas goed en wel te beseffen tijdens je laatste jaar of masterjaar. Dit kan misschien ook wel aan mij liggen uiteraard
Bedankt!
Groeten
-
Dhont Bruno
Beste lezers,
Dit onderzoek loopt nog steeds.
Ik heb nog net over de 100 respondenten nodig voor het vervolledig van de enquête om representatieve uitspraken te doen.
Nu reeds zie ik interessante resultaten, maar helaas ben ik weinig met deze gegevens als de representativiteit niet kan gegarandeerd worden.
Nochmaals bedankt!
Groeten
Bruno
Dit onderzoek loopt nog steeds.
Ik heb nog net over de 100 respondenten nodig voor het vervolledig van de enquête om representatieve uitspraken te doen.
Nu reeds zie ik interessante resultaten, maar helaas ben ik weinig met deze gegevens als de representativiteit niet kan gegarandeerd worden.
Nochmaals bedankt!
Groeten
Bruno
-
OBL-Rien
Je krijgt op dit forum natuurlijk geen representatieve (voor de bevolking) steekproef 
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King