hallo,
ik ben nieuw hier op het forum en heb al direct een vraagje.
ik heb vensters met een hendel. wanneer je deze hendel naar beneden doet gaat het venster omhoog en kan je deze openen.
nu het probleem is, dit zijn nogal oudere vensters en zou die graag wat meer isoleren tegen regen en wind.
ik heb al tochtstrips geprobeerd en op allerlei verschillende manieren bevestigd.
maar telkens je het raam open of dicht doet worden deze eigenlijk mee getrokken met het venster daar deze omhoog en omlaag beweegd.
iemand die hier een goede oplossing voor weet?
vensters isoleren
Moderator: Moderators
-
account verwijderd
Re: vensters isoleren
@Nazqul,
Welkom op het forum.
Gewoonlijk worden tochtstrippen gebruikt om tocht te weren. Een tochstrip werkt als een membraam. Als de wind van buiten blaast, dan drukt het
rubber van de tochtstrip zich harder tegen het draai gedeelte, in dit geval een schuifraam? De manier van plaatsing van de tochtstrip is al van belang.
Bij verticale schuifgedeelten kun je een truukje toepassen om tochtdicht af te sluiten, mits er een kozijnsponning aanwezig is.
Dat truukje werd vroeger al gebruikt in het "Amsterdamse Schuifraam".
Zou je eerst een foto kunnen maken van de bestaande situatie en deze kunnen uploaden?
P.s
In Amesfoort hadden ze vroeger glasbelasting, mensen met veel geld hadden veel ramen in huis. Mensen met weinig geld metselden hun ramen dicht.
Zo zie je tijdens een rondvaard in Amesfoort de geschiedenis, veel dichtgemetselde ramen, tochtvrij tot in den eeuwigheid.
Gr. Michel
Welkom op het forum.
Misschien kun je met een paar aanpassingen aan het bestaande venster tocht dicht afsluiten.ik heb al tochtstrips geprobeerd en op allerlei verschillende manieren bevestigd.
maar telkens je het raam open of dicht doet worden deze eigenlijk mee getrokken met het venster daar deze omhoog en omlaag beweegd.
Gewoonlijk worden tochtstrippen gebruikt om tocht te weren. Een tochstrip werkt als een membraam. Als de wind van buiten blaast, dan drukt het
rubber van de tochtstrip zich harder tegen het draai gedeelte, in dit geval een schuifraam? De manier van plaatsing van de tochtstrip is al van belang.
Bij verticale schuifgedeelten kun je een truukje toepassen om tochtdicht af te sluiten, mits er een kozijnsponning aanwezig is.
Dat truukje werd vroeger al gebruikt in het "Amsterdamse Schuifraam".
Zou je eerst een foto kunnen maken van de bestaande situatie en deze kunnen uploaden?
P.s
In Amesfoort hadden ze vroeger glasbelasting, mensen met veel geld hadden veel ramen in huis. Mensen met weinig geld metselden hun ramen dicht.
Zo zie je tijdens een rondvaard in Amesfoort de geschiedenis, veel dichtgemetselde ramen, tochtvrij tot in den eeuwigheid.
Gr. Michel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verwijderd