Thermostatisch mengventiel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
de_lange

Thermostatisch mengventiel

Bericht door de_lange »

Graag zou ik wat bevindingen,info hebben over thermostatische mengventielen.
Ik zou in mijn bestaande installatie een mengventiel willen plaatsen tussen buffer en systeem.De installatie is opgebouwd uit 1 1/4 staal buis.Ik zou de water temp. naar het systeem willen instellen op 55-60 graden voor aanvoer naar de radiatoren.Nu zit er geen beperking op, wat niet ideaal is voor de gelaagdheid van de buffer.
Welk zijn hier de betere,meest geschikte ventielen voor?
Bufferboost

Re: Thermostatisch mengventiel

Bericht door Bufferboost »

Gewoon instelbare (20-70 C) mengventielen. Kijk maar in mijn draad (Ontwerp en monitoring houtvergassers i.c.m. buffers). Daarin ook aandacht voor de praktijk. Het thermostatisch ventiel mengt vanuit de retour bij naar de aanvoer wanneer de buffer warmer dan gewenste aanvoertemperatuur radiatoren. Ik heb dat gemonitord en je kan de bewegingen zien. Simpel en mechanisch geregeld. Bij draait het LTV-systeem 38-25 C.
bas-hilversum
Contacteer:

Re: Thermostatisch mengventiel

Bericht door bas-hilversum »

Ik gebruik zelf voor woningen in het algemeen een 1" 30-60°C instelbaar mengventiel met een Kv van 3m³/h. Als je alles dikker hebt uitgevoerd moet je misschien ook een maatje groter nemen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, want ik ken je volumestroom niet.
Bas
Plaats reactie