Rocket houtskoolmaker
Moderator: Moderators
-
Dutch John
Rocket houtskoolmaker
Groet,
DJ
Laatst gewijzigd door kockie op 20 jul 2011, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpje in bericht gezet ipv link.
Reden: Filmpje in bericht gezet ipv link.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
- Chicken Power
Re: Rocket houtskoolmaker
En wat kunnen we vanaf minuut 2,24 niet alleen horen maar ook zien?
Groet, Cp
Groet, Cp
Verwijderd.
-
account verwijderd
Op een gegeven moment zie ik de houtgasvlam.
Dit is een vat in vat oplossing toch?
Ik zie een mogelijkheid om dit systeem aan te sluiten op een biogas systeem zoals tinytech ze bouwt.
Dit is een vat in vat oplossing toch?
Ik zie een mogelijkheid om dit systeem aan te sluiten op een biogas systeem zoals tinytech ze bouwt.
Verwijderd
-
account verwijderd
@DJ,
Gister was er op discovery een programma dat liet zien hoe ze in India kool maken van de schillen van cocosnoten
t.b.v. waterzuiverinstallatie filters.
In de film hierboven laat hij de stoom ontsnappen door de bovenste ventilatiepijp. In india gebruiken ze de stoom zodat het houtskool
meer poreus wordt. 1kg houtskool krijgt dan een microscopische oppervlakte van 1m2 km als ik het goed heb onthouden.
Het wordt dan actieve kool.
Ze doen dit wel bij temperaturen van 800 graden en er mag geen zuurstof bijkomen.
Gister was er op discovery een programma dat liet zien hoe ze in India kool maken van de schillen van cocosnoten
t.b.v. waterzuiverinstallatie filters.
In de film hierboven laat hij de stoom ontsnappen door de bovenste ventilatiepijp. In india gebruiken ze de stoom zodat het houtskool
meer poreus wordt. 1kg houtskool krijgt dan een microscopische oppervlakte van 1m2 km als ik het goed heb onthouden.
Het wordt dan actieve kool.
Ze doen dit wel bij temperaturen van 800 graden en er mag geen zuurstof bijkomen.
Verwijderd