beste,
ik heb een kachel die aan gesloten is op cv, nu verdeeld deze mooi de warmte naar de radiators, maar ik vind het ook aangenaam dat de vloerverwarming werkt, maar dit gebeurd heden niet omdat de thermostaat te kort bij de kachel hangt (zelfde ruimte). nu zou ik voor test eens willen de termostaat overbruggen zodat de sturing van 3wegkraan vloerverwarming toch gaat regelen.
kan iemand me zeggen hoe ik dit moet doen?
http://www.tempolec.be/rootonline/file_ ... 100_nl.pdf
daar vind je mijn thermostaat; indien de kachel goed werkt in combinatie met vloerverwarming zou ik willen overstappen naar evohome van honeywell.
thermostaat/vloerverwarming
Moderator: Moderators
-
JantjeV8
Re: thermostaat/vloerverwarming
Is het niet beter om je vloerverwarming los te maken van je radiator verwarming?
De vloerverwarming heel constant aangenaam houden.
Je radiatoren voor de snellere gewenste opwarming via de kamerthermostaat.
De vloerverwarming heel constant aangenaam houden.
Je radiatoren voor de snellere gewenste opwarming via de kamerthermostaat.
-
ligth011
er is hier een topic over over sturing van vloerverwarming het is gebleken dat je beter een nachtverlaging kan toepassen met vloerverwarming.
Dus 2 uur voor het slapen gaan vloer bv 2 gr minder stoken en dan weer 2 uur voor aankomst op comfort temperatuur
Dus 2 uur voor het slapen gaan vloer bv 2 gr minder stoken en dan weer 2 uur voor aankomst op comfort temperatuur
-
jelle2525
dat klopt allemaal, zo wil ik het dus gaan maken, maar wil eerst eens testen of ik het met mijn cv kachel wel red als vloerverwarming en rad verwarmd moeten worden, daarom zou ik nu graag even mijn thermostaat bruggen zodat ik dat eerst kan zien, voordat ik nog verdere kosten maak aan systeem.
-
bas-hilversum
- Contacteer:
In het documentje waarnaar je verwijst staat dat je een weerstand van 15kOhm over klemmen Fb1 en Fb van de weersafhankelijke regelaar moet zetten. (als je een SAR 2000 of SAD 2000 hebt)jelle2525 schreef:daarom zou ik nu graag even mijn thermostaat bruggen
Kun je niet gewoon de temperatuurinstelling op 'hoog' zetten?