Nieuwjaarsduik

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Post Reply
Nivad

Nieuwjaarsduik

Post by Nivad »

Met een lokale vereniging organiseren wij sinds een aantal jaren een nieuwjaarsduik. Hiervoor stellen wij een tijdelijk "zwembad" op hetgen wij gedurende een nacht laten vollopen met water.

Het gaat hier algauw over ruim 30 cube water. 30 Cube water waar een handvol mensen doorheen waden/lopen/zwemmen en hetgeen we nadien laten weglopen.

En bij dat laatste heb ik eigenlijk wat moeite. Eigenlijk gaat het om betrekkelijk zuiver water dat we laten wegvloeien, er zal wat lichaamsvocht inzitten (zweet, speeksel, snot, urine,...) maar al bij al zal dit beperkt en misschien wel verwaarloosbaar gezien het volume aan water.

Nu is dus mijn vraag, zijn er nog toepassiingen voor dat water. Bestaan er bvb bedrijven die iets kunnen beginnen met zoveel water . Of zijn er misschien nog andere mogelijkheden. Alle voorstellen zijn welkom.

Grtz
nck
Wiki Koning

Re: Nieuwjaarsduik

Post by nck »

Je kunt er ruim 4000 keer de plee mee doortrekken. om maar iets te noemen.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Nivad

Post by Nivad »

Een goed idee nck maar geef toe praktisch moeilijk realiseerbaar.

Had ook al gedacht om aansluitend een carwash te organiseren maar ook daar heb ik geen goed oog in. Teneerste wie gaat zijn auto wassen in de winter en ten tweede als we daar 1000 liter mee kunnen verwerken is het veel maar dan blijft er nog 29 cube over....
Tim

Post by Tim »

Nivad,

Waarom organiseer je het niet gewoon in het dichtbijzijnde zwembad, de meesten hebben een buitenbad(je)?

En waarom niet gewoon in de plomp??

Tim
Brit

Post by Brit »

Het is inderdaad beter als je een alternatief kan vinden voor deze 30 m3, maar als dat niet zomaar kan is het mooi als je het kan opslaan voor de zomer om de tuin mee te sproeien.
Misschien zo veel mogelijk in regentonnen, en wat er overblijft gewoon op de tuin als natuurlijke buffer voor het voorjaar.

Je mag het natuurlijk ook even naar mij opsturen, ik kan het op dat moment waarschijnlijk prima gebruiken.... :lol:

Groetjes Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Herbert

Post by Herbert »

Ik heb een voorstel.
Vergeet die nieuwjaarsduik,dat is ten eerste achterhaald en ten tweede in jou geval verspilling(ik hoop dat hetbgeen kraanwater is).
Een ludieke actie zou beter op z'n plaats zijn,geef het geld aan een goed doel.
Post Reply