Hallo,
Wie maakt er gebruik van een ww boven in het buffervat (vat geleverd vanuit fabriek) (ik weet dat bufferboost ze zelf gemaakt heeft)
Deze zijn altijd wat kleiner dan de ww onderin (voor bv solar).
Voor 2000 liter vat is deze ww ongeveer 2,4 m2.
Nominaal vermogen van de kachel is 36 kw, dus het zou wel fijn zijn als de wisselaar wat meer is, wie kan dit berekenen?
Kan ik deze gewoon gebruiken voor wamte overdracht naar CV circuit? Of is deze alleen geschikt om bv vloestoffen op te warmen of voor te verwarmen (volgens ene prof. installateur uit Belgie)
Ik ben razend benieuwd
Peter
Wie heeft er een wamte wisselaar boven in buffervat?
Moderator: Moderators
-
peer
-
macheld
Re: Wie heeft er een wamte wisselaar boven in buffervat?
ik heb een vat met 2 spiralen en de bovenste is voor de zonneboiler en de onderste (de grootste) is voor de prity houtkachel. oh ja het vat is 200l
Ben net begonnen om in kaart te brengen hoe de warmte verdeling in het vat is... via een 1wire netwerk.
Ben net begonnen om in kaart te brengen hoe de warmte verdeling in het vat is... via een 1wire netwerk.
200 liter vat met 2 spiralen, 1 (boven) voor de zonneboiler en de 2de (onder) voor de prity s1w10 houtkachel. 70graden themomix ventiel op 14meter afstand.
-
peer
Dat vat gebruik je dan waarschijnlijk voor tap water en je verwarmd het water via 1 van de ww's.
Ik bedoel een ww boven in het vat om de wamte te ontrekken voor de bestaande CV installatie.
Bedankt voor de reaktie
Ik bedoel een ww boven in het vat om de wamte te ontrekken voor de bestaande CV installatie.
Bedankt voor de reaktie
-
bonkelaar
Hallo Peer,
Ik onttrek warmte aan het buffervat middels een WW welke iets lager in het vat zit vanwege het eerdere gebruik als boiler.
Zou het vat op kop kunnen zetten dan is alles ok echter zoals het nu werkt gaat het ook goed.
De KW's zijn naar mijn idee af te lezen uit het vermogen van de boiler. Het vermogen van de WW water op te warmen zal ongeveer gelijk zijn met het vermogen warmte te onttrekken.
groet Jos.
Ik onttrek warmte aan het buffervat middels een WW welke iets lager in het vat zit vanwege het eerdere gebruik als boiler.
Zou het vat op kop kunnen zetten dan is alles ok echter zoals het nu werkt gaat het ook goed.
De KW's zijn naar mijn idee af te lezen uit het vermogen van de boiler. Het vermogen van de WW water op te warmen zal ongeveer gelijk zijn met het vermogen warmte te onttrekken.
groet Jos.