Wanneer ik het forum doorzoek, kom ik wel wat tegen over frituuvet of puur plantaardige olie (PPO).
Maar technische gegevens over wat er nodig is om een gewone olie-cv te laten werken op ppo/frituurvet vind ik niet.
Toch lees ik tussen de regels door dat sommigen met het idee bezig zijn geweest en de voors en tegens kennen.
En misschien dat iemand wel een cv heeft die er op werkt.
Weet iemand dus of en hoe het mogelijk is?
Albert
oliegestookte cv laten branden op afgewerkte ppo/frituurvet?
Moderator: Moderators
-
Albert van WdJ
oliegestookte cv laten branden op afgewerkte ppo/frituurvet?
Change, before you have to.
-
Albert van WdJ
Re: oliegestookte cv laten branden op afgewerkte ppo/frituur
Ik kwam viavia achter de nieuwsgroep altfuelfurnace.
Ga me eerst maar even inlezen.
Want er zit een wereld van oliestokers achter die veel meer hebben uitgedokterd dan ik nog kan verzinnen
Albert
Ga me eerst maar even inlezen.
Want er zit een wereld van oliestokers achter die veel meer hebben uitgedokterd dan ik nog kan verzinnen
Albert
Change, before you have to.
-
bonkelaar
Re: oliegestookte cv laten branden op afgewerkte ppo/frituur
Hallo Albert,
Er bestaan wel degelijk branders die PPO verwerken in een CV.
Heb zelf 1000 liter zonnebloem ervaring in een MB 100 busje en uit dien hoofde enkele sites bestudeerd.
Weet niet hoe actueel dingen nog zijn maar het forum http://www.fmso.de bestaat nog steeds.
Fmso is de afkorting van Fahren Mit Salat Oel, en had in het verleden zelfs een Nederlandse link, aangeduid met een vlaggetje. Dit vlaggetje zie ik niet meer.
Op deze site was ook sprake van WKK op PPO (BHKW) en branders voor PPO in CV. installaties, de z.g. Raketenbrenner.
Het filteren en vloeibaar houden van de zaak was dacht ik de uitdaging, verder is er nogal verschil in eingenschappen van de verschillende brandstoffen / olien, wat dan instellings problemen oplevert.
Zoals gezegd, ben niet meer op de hoogte maar het bestaat wel en er zijn mensen met bezig.
groeten Jos.
Er bestaan wel degelijk branders die PPO verwerken in een CV.
Heb zelf 1000 liter zonnebloem ervaring in een MB 100 busje en uit dien hoofde enkele sites bestudeerd.
Weet niet hoe actueel dingen nog zijn maar het forum http://www.fmso.de bestaat nog steeds.
Fmso is de afkorting van Fahren Mit Salat Oel, en had in het verleden zelfs een Nederlandse link, aangeduid met een vlaggetje. Dit vlaggetje zie ik niet meer.
Op deze site was ook sprake van WKK op PPO (BHKW) en branders voor PPO in CV. installaties, de z.g. Raketenbrenner.
Het filteren en vloeibaar houden van de zaak was dacht ik de uitdaging, verder is er nogal verschil in eingenschappen van de verschillende brandstoffen / olien, wat dan instellings problemen oplevert.
Zoals gezegd, ben niet meer op de hoogte maar het bestaat wel en er zijn mensen met bezig.
groeten Jos.