Bestaat er zoiets als een nederlands atmos houtvergasser forum? Ik ben enkel enkele niet werkende links tegen gekomen.
Alvast bedankt.
atmos houtvergasser forum?
Moderator: Moderators
-
de_lange
-
Pigion
Re: atmos houtvergasser forum?
Ik zou het niet weten.
Voor uitgebreide en soms betere informatie kan je beter zoeken op het Duitse forum Haustechnikdialog.de
Het forum is opgesplitst in meerdere rubrieken. Ik haal daar veel informatie vandaan, soms met iets teveel "grundlichkeit" .
Pigion
Voor uitgebreide en soms betere informatie kan je beter zoeken op het Duitse forum Haustechnikdialog.de
Het forum is opgesplitst in meerdere rubrieken. Ik haal daar veel informatie vandaan, soms met iets teveel "grundlichkeit" .
Pigion
-
bonkelaar
Re: atmos houtvergasser forum?
Hallo,de_lange schreef:Bestaat er zoiets als een nederlands atmos houtvergasser forum? Ik ben enkel enkele niet werkende links tegen gekomen.
Alvast bedankt.
Zoals je wel zult weten is er een actief Atmos forum in Duitsland. In beginsel opgezet door de Duitse importeur van het merk.
Verder is er een Holzvergaser Forum dat vooral door Vigas gebruikers wordt bevolkt.
Vermoed dat er in Nederland te weinig mensen een houtgestookte CV hebben, laat staan een Atmos, om er een forum voor in het leven te roepen.
Zelf doe ik af en toe mee op het Duitse Atmos forum, steek er wat van op en kan soms anderen informeren. Aan mijn ketel kan ik het ventilator-toerental regelen met een soort potmeter terwijl tig Duitsers verkondigen dat het niet mogelijk is vanwege sinus en synchroon en aanloopcondensator, en er vooral dan maar niet aan beginnen.
Het mooie is dat het Atmos forum vooral wordt bevolkt door mensen die zelf sleutelen, gevoel hebben voor de materie en geen duizenden euro's uit willen geven aan een dure, lambda geregelde ketel. Een beetje zelf de ketel regelen geeft nagenoeg hetzelfde resultaat voor een fractie van de kosten.
Heb een Atmos DC 32 S in bedrijf met 2500 ltr buffervolume (komt nog 1000 ltr bij).
Buffers allemaal low budget bij opkopers e.d. gekocht. De installatie zelf bedacht en gebouwd met afgekeken informatie uit Haustechnikdialog en Atmos Forum.
Moeten we bij gebrek aan een Nederlands Atmos forum ons hier maar treffen.
groeten Jos.