Ik ben me aan t orienteren op cv-haarden.Momenteel verwarmen we ons huis met 1 moederhaard op gas, zonder cv aansluiting. Na twee jaar hangt de kou in de rest van het huis ons wel de keel uit, dus moet er een cv komen.
cv haard lijkt mij ideaal aangezien de kostenbesparing op lange termijn en het milieu.
Maar manlief ziet nogal op tegen het instaleren van de koelwater voorziening en de afvoer hiervan. dat zou betekenen dat de hele vloer in de keuken en woonkamer eruit moet, dus dat wordt dan meteen een enorm renovatieproject op die manier.(nog niet te spreken van de kosten die daarbij komen!)
Dus mijn vraag eigenlijk: MOET er altijd persee zo'n koelsysteem worden aangesloten? en zo ja: sloopt dan echt iedereen met een cv haard de halve woonkamer?
En is het te doen om het huis geheel te verwarmen met een cv haard zonder ondersteunende cv ketel op gas?
We willen alleen de woonkamer, keuken en badkamer lekker warm hebben. De overige ruimtes( drie gangen, 5 slaapkamers) hoeven niet warm, als er maar geen ijsbloemen meer op de ramen zitten! Inhoud van het huis is 605 kuub.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
mvg Diana