Oei, dat is minder... De deur is normaal gezien steeds gesloten en er is geen verwarming op de zolder ..
biplexplaten zijn inderdaad dampopen platen, ze zijn speciaal ontworpen voor onderdaken met te leggen (werd vroeger wel meer gebruikt als nu).
Ik denk dat ik dan eerder zou kiezen om het probleem dan nu aan te pakken dan later met problemen te zitten. Is dit een goede oplossing ? :
stap 1 : dampscherm over het gehele oppervlak verwijderen, alsook de aluminiumfolie lostrekken van de spijkerflensdeken die onder het dampscherm zitten. De glaswol van 6cm dik laten zitten ...
stap 2 : tegen de dakkepers planken van 16 cm hoog vijzen/nagelen zodat ik een nieuw spijkerflensdeken van 10 cm dik bovenop de 6 cm glaswol die er hangt kan bevestigen. als we er dan toch eventueel later een woonkamer van willen maken zal het er allicht prettiger vertoeven zijn ...
stap 3 : :nadien alles terug dichtmaken met een nieuw dampscherm ...
Wel enkele opmerkingen :
*op een 4 tal m² van mn totale dakoppervlakte (+-60m²) hangt de plafond zo laag dat ik de keepers onmogelijk kan uitdikken... Daar kan ik dus onmogelijk de isolatie verdikken en zou dit 6 cm blijven... komen hier dan mogelijk extra problemen?
*de isolatie van men dak loopt tot tegen een stenen puntgevel, echter 20 cm van de puntgevel staat een vals wand (om schoorsteen te verbergen) die geisoleerd is met 12 cm glaswol. hoe laat ik dan het beste mijn dampscherm lopen? tegen het dak en laten overvloeien in de gyprocwand of eerst een dampscherm tot tegen de stenen puntgevel en erna met plakband het dampscherm van de muur op doen laten aansluiten?
Alsvast erg bedankt voor jullie antwoorden, ben er al ietsje wijzer uitgeworden

Wil