Hoi Ed,
ligth011 schreef:Waarom is de verhouding belangrijk,
Dat is moeilijk uit te leggen en te begrijpen, de ‘kleine’ buffer is eigenlijk een hele grote open verdeler, omdat je eigenlijk 3 afnemende kringen hebt. Ik zal het eens met een metafoor proberen voor te stellen:
Zie de grote buffer als een concertzaal waar een heel sereen proces plaats vindt, wat niet verstoord mag worden.
De kleinere buffer (qua inhoud, niet qua hoogte) is eigenlijk de foyer die er naast ligt, daar mag de menigte praten, hoesten, boeren en wellicht nog een onderdrukte ruft laten. Kortom een drukte van belang. Maar door een geluiddempende gang en deuren afgescheiden van de echte concertzaal!
ligth011 schreef: en is het mogelijk om eerst er 1 van 1000 ltr aan te sluiten en dan later als ook de jacuzzi er is die van 500 ltr te kopen.
Alles kan, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook zo moet. In dat geval zullen er wat meer inregelkranen aan te pas moeten komen, en een behoorlijk stukje zelfdiscipline om je installatie te monitoren (gewoon fysiek kijken wat er gebeurd en wat de temperaturen zijn) en aan de hand van die waarnemingen die kranen af te stellen.
De 2e buffer heeft in veel mindere mate van doen met het al dan niet aanwezig zijn van de jacuzzi, dat is niet het echte beslismoment. De flow voor je VV is hierin leidend.
ligth011 schreef:En dan van 2 " is zeker voor de doorstroming.
De rustige doorstroming zonder pomp. Zie het maar als de gang en de deuren tussen de foyer en de concertzaal.
Maar ook even een goede beschouwing wie wat doet, leest je zwager trouwens mee? Nee
Ok. Wie gaat dat allemaal bouwen?
ligth011 schreef:Wat bedoel je hier mee, Als ik het zo wil?
Dan ga ik dat voor je tekenen. Heb al een dubbel A4 blok millimeterpapier gekocht om een enigszins ordelijke schets aan te leveren.
ligth011 schreef:Groet en nogmaals bedankt voor je tijd en energie ed
Heel graag gedaan, en ik ben blij dat je de potentie oppikt om er echt iets moois van te maken. Daar wordt ik helemaal gelukkig van.
Groet, Cp
Verwijderd.