@Robert,
Wat is jou menig van Valk Welding ben ik erg nieuwsgierig naar?
Goed bedrijf, ik ben daar een tijdje werkzaam geweest als verkoper.
Ik weet bijna zeker dat de meeste lasrobot's die in Nederland werkzaam zijn van
Valk welding komen.
Ze voeren hoofdzakelijk het merk Panasonic wat zijn beperkingen heeft omdat de payload nogal beperkt is.
Sinds enkele jaren hebben ze het robot merk Fanuc aangewend voor handling toepassingen.
ik heb bij valk welding de nieuwe tawers robots gezien (de g3 versie is de nieuwste meen ik)
dat spul gaat zo allemachtig snel he echt super om te zien
Het gaat idd. zeer snel. Servo motors....
we zijn wel toe aan een nieuwe lasrobot denk ik bij ons op het werk
de ene is een 660 type zo`n 20 lentes oud de andere waar ik mee werk is een vr006-ale2
Als je een eenvoudige toepassing hebt, dan kun je met een lasrobot van Valk best veel werk verzetten.
Wordt het complexer in de zin van lassen, dan kom je al bij een Fronius lasbron uit.
Hier kun je bijvoorbeeld CMT (cold metal transfer), Twin Time, brazing, etc. mee lassen. Ook is de
kwalitieit van pulslassen "een state of art"
En als je daarvoor kiest, dan kom je bijvoorbeeld uit bij ee Kuka robot met Fronius lasbron.
Kan ook een Tawers zijn met Fronius lasbron. Ook een goed robot merk is Abb, daarna komt Motomann en onderaan de lijst zit OTC.
misschien er een dag komt dat ik me kachel er op kan aflassen
Dat schiet niet op, mits je 20 kachels per dag kan vermarkten. Een goede lasmal set kost tussen de 10.000 en 20.000 euro.
eerst maar eens tijd zien te maken om deze kachel klaar te maken
Ja, probeer de kachel af te bouwen met de kennis die je ondertussen hebt.
(ps. zeg maar tegen je baas dat ik nog wel een mooie Valk robot op H-frame, 2 werkstations met panadice manipulator, weet te staan die niet gebruikt wordt, ik kan altijd vragen of hem niet willen verkopen.

)
En nu terug naar het kachel topic.