@Peter,
Peterberg schreef:Hee! Nu haal je precies dezelfde truc uit als Gerard.

Doe ik express, om te laten zien dat als je een verhaal hebt, je ook moet uitleggen hoe het dan zit, anders moet je niks zeggen.
Achteraf misschien niet zo handig van Gerard.
Peterberg schreef:Je schrijft dat je een goed verhaal hebt, in welke richting het gezocht moet worden maar dat je het helaas niet kan vertellen omdat het I.E. van iemand anders is. Wat je in wezen zegt: "Ik weet een mooi verhaal, het is echt waar maar wat het is en hoe het in elkaar zit kan ik niet vertellen, dat moet de bedenker van het verhaal maar doen."
Kun je nagaan hoe vervelend het is als iemand iets verteld, maar niet uitlegt hoe het dan werkt. Daar zijn er al meer van geweest op dit forum.
Ik kan me nog een warmtewisselaar van een zwembad herrinneren, dat verhaal zat ook zo in elkaar.
Peterberg schreef:Conclusie: aan een brilsmurf hebben we al genoeg, stop met die toespelingen en kom er mee voor de draad.
Je bent nu wel erg nieuwschierig geworden, dus ik zal het maar zeggen, hoe zit het met verrbeteringen aan een kachel en het IE?
Neem mij alsjeblieft met een korrel zout, en windt je niet op, het is ook meer het onbekende waarom ik dit vraag, het is ook meer een vraagstelling.
Daar krijg ik vast en zeker een goed antwoordt op, en domme vragen bestaan niet.
Hierbij 2 plaatjes van de bergkachel. 1 plaatje heb ik aangepast.
Ik denk dat het aangepaste plaatje beter is. We komen in een volgende post terug op wat de functionaliteit en de beweegreden ervan is.
@Gerard,
Code: Selecteer alles
Dat onderzoek en testen veel tijd en geld kost lijkt me duidelijk. Dat hij tegenwoordig zijn bevindingen beter beschermd vind ik dan ook beslist niet vreemd.
Daar zit ik zelf ook wel is aan te denken, maar ja, als je een product door en door kunt en mag bekijken zoals met een bergkachel, dan
kies ik daarvoor. Ik kies altijd voor openheid van zaken, voor mij moet iets helder en transparant zijn, als er een nieuw model uit komt van
een finoven, dan is dat een rede om deze kacheldoorsnee te bekijken.
Via workshops heb ik Heikki leren kennen en daarna nog veel informatie met hem uitgewisseld. Daar is een goed contact uit ontstaan wat o.a. resulteerde in het opbouwen van testkachels.
Hij is in mijn ogen één van de autoriteiten op gebied van de Finoven. Nog steeds dagelijks met zijn passie bezig. Uitentreuren bezig met testen en meten, en dat dan weer herhalen. Ik heb dan ook geen enkele twijfel dat zijn metingen kloppen.
Respect !!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.