Hallo Kees
seek schreef:Duidelijke kritiek.
Ten aanzien van het eerste woord, blij dat me dat toch lukt, en bij het tweede hoop ik dat je het als opbouwend beschouwd.
seek schreef:Toch een interessante opmerking: aan de ene kant is dit "technologisch" gezien dus het juiste forum volgens jouw, aan de andere kant benadruk je de meer het ecologisch gehalte van de site. Voor beide is een hoop te zeggen.
Ga er nu eens van uit dat het een zeer dienstig kan zijn aan het ander. Het is 2010!
seek schreef:Als landbouwkundige onderschrijf ik ook dat Nederland groener en dus ecologischer bezig zou moeten zijn.
Ik vraag me dan direct weer af, hoe of dat nu qua kennisoverdracht in Nederland concreet handen en voeten kan krijgen voor een
landbouwer(i.q. simpel te implementeren).
seek schreef:Voor mij zou dat kunnen betekenen op hout stoken (CO2-neutraal). Ik heb me hierover in dit kader op dit forum nog niet uitgesproken.
Onbewust deed je dit wel met de ‘doorwaaiwoning’, al wek je CO2 neutraal op, de grootste economische en ecologische besparing zit in de energie die je niet nodig hebt. Ik stel vast dat dit zeer logische principe bij het grootste deel van al dan niet ambtelijk ‘voorlichtend Nederland’ nog niet eens aan kinderschoenen toe is.
seek schreef:Dus in plaats van kromme tenen zou je natuurlijk ook eens wat verder naar mijn gedachten hierover kunnen informeren.
Ik heb wel eens lange teksten, maar hou van korte slagen, sorry dat je de uitnodiging al niet zag.
seek schreef:En ik denk dat ik niet alleen sta als voor een flink deel ook financieel besparende motieven een grote rol spelen.
Ja, we blijven Hollanders. Het wordt de kunst om een gedeelte hypocrisie en voornoemt aspect zo te klutsen, dat er een werkelijk gedragen mentaliteitsverandering plaats gaat vinden.
seek schreef:Maar daag me rustig uit voor een leuke discussie

Zie eerder.
.
seek schreef:De doorwaaiwoning: kan ik kort over zijn; ik kan maar 1 keer mn geld uitgeven dus ik kies nu voor dit type verwarming.
Dat er een nieuw dak op het huis moet, de muren volgespoten met pur en vloerisolatie moet worden toegepast weet ik, maar een investering voor later. 1 ding tegelijk.
Het eerste ding wat je moet doen is wijzer te worden in het niveau van isoleren/isolatie. Maak je eigen wat PH en LEW is, en kom dan van daaruit met een onderbouwing, op welk niveau jij het gaat doen.
seek schreef:Ik hoop op jullie support gedurende dit proces.
Kon wel eens wezen, waar het mijn kennis betreft.
Groet, Cp
Verwijderd.