Dag Albert, wat een snelle reactie

Ik zal proberen je vragen accuraat te beantwoorden.
De pomp laat ik schakelen door de rookgas-thermostaat. Eea. conform pag. 16 van de manual (
http://www.cerbos.ee/img/cms/katlad/atm ... cerbos.pdf).
Bij opstarten van de ketel, wordt derhalve de pomp ook direct aangezet.
Laddomat:
Volgens offerte leverancier zou ik een LK100 SmartComfort CT Heating control 0-90°C moeten hebben. Maar volgens mij hebben ze me destijds iets anders geleverd, nl. deze:
LK Armatur 2.jpg
Heb zojuist gekeken, het thermostatische ventiel is niet instelbaar. Er zit een sticker op van 55 graden C. (oops?)
Sensor:
atmos_leidingwerk_onder.jpg
Vanaf het mengventiel 40cm tot het T-stuk (links), dan 20cm richting buffer. (Vanaf T-stuk naar onder is richting expansievat, niet in beeld)
De pomp staat op de laagste stand. Ik meen geen verschil te merken als ik hem hoger zet maar hou me natuurlijk aanbevolen voor argumenten om dat anders te doen.
Leidinghoogten:
De opstelling staat in de garage. Vanaf het buffer lopen aanvoer en retour eerst 50cm omhoog, dan horizontaal, vervolgens richting betonvloer en ondergronds (1m diep, geïsoleerde terreinleiding) horizontaal naar de kelder van de woning, 10m verderop. Daar treffen de leidingen het bestaande netwerk van de woning.
De retour vanuit woning zit op identieke hoogte als de aanvoer richting ketel. Echter: woning-retour komt van boven (nog net bovenin zichtbaar op foto), terwijl de aanvoer richting ketel direct eerst 10cm omlaag gaat.
Is deze info toereikend?
EDIT:
Nog even een foto toegevoegd van het leidingwerk boven de ketel:
atmos_leidingwerk_boven.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.