Het is een iets oudere unit (want de nieuwe werkt iets anders) https://www.motralec.com/telecharger/Wi ... m_af22.pdf (dit is em dus)
Nu de problemen waar ik een oplossing voor zoek;
De "computer" die de pomp laat op- en afslaan doet niet wat er van verwacht wordt. Bij opstarten gaat de pomp draaien, maar bij de opgegeven druk om af te slaan gaat de pomp vrolijk door.
Ik haal de stroom er af bij 4 bar (zowat het max. dat deze pomp geeft) Als ik dan ergens water aftap start de pomp op bij de ingevoerde min. druk (tot hier gaat het goed) maar ze blijft dus doordraaien tot ik zelf de stroom onderbreek. De gehele unit is reeds uit mekaar geweest om te reinigen, ook de twee voelers die op de persleiding zitten.
Naar Wilo gebeld met het euvel en gevraagd achter een eventuele oplossing...maar daar zijn ze blijkbaar niet echt behulpzaam. Er moest volgens hun eerst een evaluatie door hun gebeuren eer zij ook maar iets van oplossing wilden aandragen.
Is er iemand op dit forum die een beetje thuis is in die materie?
De onderdelen van een Wilo pomp zijn aardig aan de prijs! Zo heb ik een sealset voor de pomp nodig die rond de 100 euro kost. Voorlopig een nieuwe pomp gekocht die 72,50 euro heeft gekost.
Heb nu als drukcontroller (om de pomp te bedienen) een exemplaar in China besteld (27,20 euro) om het boeltje draaiende te houden.
Graag dus iemand die een beetje thuis is in dit soort sturingen (elektronisch)