Paar weken geleden bij toeval op dit forum terecht gekomen. Ik zocht meer achtergrond informatie over warmtepompen, vloerverwarming en SolarFreezer.
Nah, ik kwam meer tegen dan dat ik verwacht had
Veel draadjes gelezen, vele meningen ook. Ook zag ik dat er hier en daar wat mensen zitten die mij wellicht verder kunnen helpen.
Medio december voor 6555 Wp panelen op mijn dak gekregen (2-kapper, 2001 opgeleverd, nog beter isoleren gaat niet meer).
Eigen verbruik ligt rond de 4000 kWh/jaar. Overschoot is bedoeld om ons gas-verbruik (800-1000 kuub/jaar) naar 0 te brengen.
Dacht aan een WarmtePomp in combi met de EnergyPanelen en Vloerverwarming, naast de al bestaande zonneboiler.
Op termijn wil ik in onze eigen energie behoefte zelf-voorzienend zijn.
De Tesla Model 3 is gereserveerd, ik heb nog een dak over (West) mocht ik nog meer nodig hebben.
Heb gekeken naar naar WindWokkels én van onze Nederlandse vinding: The Archimedes. Vind ik ietwat spannend (geluid?, kosten?, mag het?)
Ook heb ik gekeken naar glas op glas panelen voor een carport, kom daar ook erg leuk spul voor tegen.
Voor batterijen wacht ik even. Het Salderen is voorlopig goed geregeld en je krijgt nog iets terug voor de over-productie. Daarnaast zijn ze nu nog een beetje te duur. Gaat goed komen, let maar op.
Enfin, Ik probeer mijn steentje bij te dragen...
De uiteindelijke vragen plaats ik graag in een desbetreffend draadje.