Warmtepompboiler als centrale verwarming?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

koevlaas

Re: Warmtepompboiler als centrale verwarming?

Bericht door koevlaas »

JantjeV8 schreef:
koevlaas schreef:Maar welk huis verbruikt nou 5500m3 dan is het huis of heel groot of de isolatie e.d deugt voor geen meter.
A: Je bent vlug van oordelen.
koevlaas schreef: Houtstook zoals jij doet is helemaal niet milieuvriendelijk en zelfs schadelijk/hinderlijk voor jou en je omgeving, maar dat is offtopic.
B: Je oordeelt wederom snel. Hoe weet jij hoe ik stook?

koevlaas schreef: Als je je WP dimensioneerd op ook het maken van warm water is een beetje vermogen wel gewenst, die van mij houdt de boiler tijdens het douchen op temperatuur waardoor er eigenlijk oneindig gedoucht kan worden. Met 5 personen in huis is dit zeker noodzakelijk.
C: Ik miste na deze opmerking een reactie van Ingir, dus zal ik het maar doen: In plaats van het lang douchen te stimuleren, zou een levensstijl aangeleerd moeten worden om zo beperkt mogelijk te douchen.
A: Vertel jij maar wat voor jou van toepassing is.
B: Ik heb ervaring met houtstokers en weet ook dat iedere vorm van verbranding schadelijk is. Jij gaat proberen je modus operandi goed te praten, dat doen houtstokers namelijk allemaal. (Hondenbezitters trouwens ook, hun hond doet ook nooit wat).

C: Het gaat niet om lang, maar om tegelijk in bad/douchen van meerdere personen.
Mijn kinderen krijgen al een op de toekomst voorbereide opvoeding, dus geen houtstook, geen roken en alleen in benzine denken is uit den boze.
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

U bent in elk geval goed bezig! :gandalf:

Toch vind ik uw reactie typisch passen bij enkele forummers hier, die zonder zich goed in het forum verdiept te hebben toch even menen hier orde op zaken te moeten stellen. Een beetje zo'n actievoerdershouding zal ik maar zeggen, 'er heeft er maar 1 gelijk'. Hmm, ik weet niet of de wereld daar beter van wordt.
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

koevlaas schreef: B: Ik heb ervaring met houtstokers en weet ook dat iedere vorm van verbranding schadelijk is. Jij gaat proberen je modus operandi goed te praten, dat doen houtstokers namelijk allemaal. (Hondenbezitters trouwens ook, hun hond doet ook nooit wat).
Maar een >5.000kWh warmtepomp durf je wel te adviseren? Draaien die dingen niet op steenkool?
koevlaas

Bericht door koevlaas »

JantjeV8 schreef:
koevlaas schreef: B: Ik heb ervaring met houtstokers en weet ook dat iedere vorm van verbranding schadelijk is. Jij gaat proberen je modus operandi goed te praten, dat doen houtstokers namelijk allemaal. (Hondenbezitters trouwens ook, hun hond doet ook nooit wat).
Maar een >5.000kWh warmtepomp durf je wel te adviseren? Draaien die dingen niet op steenkool?

Op dagen als vandaag lever ik tijdens het draaien van de warmtepomp nog terug aan het net en voor de donkerste dagen heb ik reeds 2000 KWH zonnesaldeerstroom in voorraad. Bovendien met een beetje geluk komt mijn afgenomen stroom uit een windmolen.
koevlaas

Bericht door koevlaas »

JantjeV8 schreef:U bent in elk geval goed bezig! :gandalf:

Toch vind ik uw reactie typisch passen bij enkele forummers hier, die zonder zich goed in het forum verdiept te hebben toch even menen hier orde op zaken te moeten stellen. Een beetje zo'n actievoerdershouding zal ik maar zeggen, 'er heeft er maar 1 gelijk'. Hmm, ik weet niet of de wereld daar beter van wordt.

Dit beschouw ik als compliment, bedankt !
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dus toch een wasmachine...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

YYYYep :wink:
koevlaas

Bericht door koevlaas »

JantjeV8 schreef:YYYYep :wink:
Pic's or it didn't happen :)

http://i65.tinypic.com/2ufap28.jpg

Dit is dus de totale afname en teruglevering van electriciteit incl. verwarmen.
Laatst gewijzigd door kockie op 15 okt 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: thumbnail gemaakt van grote afbeelding
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

En nu de grafiek over het hele jaar....

Wel een mooie wasmachine overigens...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
koevlaas

Bericht door koevlaas »

kockie schreef:En nu de grafiek over het hele jaar....

Wel een mooie wasmachine overigens...

Helaas heb ik nog geen vol jaar data, afgelopen zomer heb ik de configuratie aangepast naar hoe deze nu is en kan ik dit soort gegevens aanleveren. Volgend jaar Oktober heb ik deze gegevens wel en zal deze posten.

Je bent blinkend schoon nu :)

http://i63.tinypic.com/30sepms.jpg
Laatst gewijzigd door kockie op 15 okt 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: thumbnail gemaakt van grote afbeelding
Plaats reactie