Een downdraft nageschakelde wisselaar geeft mogelijkheden, de onderkant lekker fris te houden, met die lage temperatuur kan pvc en trespa in het natte gedeelte zitten.
Door alleen aan de bovenkant af te tappen blijft een lange tijd de onderkant koel; warmt deze op stopt de ketel en koelt de gehele buffer/wisselaar.
Het is wel een beetje apart principe die ik nog niet eerder gezien heb, zou kunnen dat ik iets gemist heb
Het is een 500 Ltr rvs buffer met 3 wisselaars: spiraal onder en boven; de onderste Zb van 10 m2 en de bovenste eerste opwarming SWW, daar tussen in 8 x 1,8 mtr vlampijpen 50 MM van de top naar onder; boven een rookgas-box en onder ook met afneembaar deksel; afdichting siliconen rubber.
Daarboven(op de zolder) zit weer een rvs Sww wisselaar/spiraal die een Rvs 500 liter Sww tank opwarmt op TS.
Het idee is 50/50 ChickenPower/FS
De pellet-ketel heeft wel een retourbegrenzer om dat zogenaamde rotten tegen te gaan(de ketel stond in de menie, en is na jaren nog steeds zichtbaar), de na-geschakelde vlampijp wisselaar heeft ook een temperatuur regeling net als de ketel, omdat dit verschillend is.
De brander-pot vervangen stelt niet veel voor; dat is niet meer dan een curon ring van buiten dia 10 cm en 12 cm hoog, kostprijs 2 €.
Niet dat dit alles nou fantastisch is en halleluja; maar het werkt al een aantal jaren; veel modificaties gedaan, maar ben erg tevreden.
Ik ken er weinig met een pvc schoorsteen.