Leuk avontuur. Sorry kga wat kritisch zijn. Maar bekijk het positief. De bedoeling is dat je ofwel rijk wordt (omdat je een super product hebt en het gaat verkopen als kleine broodjes) ofwel dat je er geen fortuin in steek kwestie van er niet arm van te worden.
edvdvoort schreef:houtvergasser
+
edvdvoort schreef:retourwatertemperatuur
Het ding sluit je dus ook aan op de CV. Gaat het over een pure ketel of eerder een 'open'haard welke ook een waterzijde heeft? Over welke vermogens spreekt men hier?
edvdvoort schreef:geen beperkingen retourwatertemperatuur
Dat is een uiterst interessante stelling. Uiteindelijk hebben bijzonder weinig ketels echt een beperking wat deze temperatuur aangaat, tenminste als het geen probleem vormt dat het ding op korte tijd doorroest

Als je hiervoor een oplossing hebt gevonden dan wil ik die graag eens zien. Ben zelfs bereid een NDA te tekenen.
Er worden nog andere dingen beïnvloed door de retourtemperatuur, maar laten we die effe terzijde.
edvdvoort schreef:De besparing op hout is een ruime 30 %
Vergeleken met wat bespaar je die 30%? T'is dat er in hout een welbekende energiehoeveelheid zit en dat de 'gangbare unit' welk hier thuis staat daar nu al over de 95% uithaalt. Wellicht vergelijk je met een 'open haard cassette' ding?
edvdvoort schreef:buffervaten zijn slechts in beperkte mate of helemaal niet nodig i.v.m. de betere regelbaarheid
Het wordt interessant. Dit wordt eveneens bereikt met de betere pelletketels (en wellicht niet alleen daar). Ik blijf echter van mening dat bij een pelletketel een buffer nuttig is (maar effectief t'is geen absolute must). Graag hoor/lees/zie ik de uitleg waarom bij jouw systeem ook geen buffer nodig is.
edvdvoort schreef:rookloze verbranding , ook bij aan en uitzetten
Zoiets ben ik nog niet tegengekomen. Roken doet het bij het opstarten altijd is mijn ervaring. Soms is dat zeer beperkt, en dankzij een ingebouwde ventilator niet opvallend of gênant, maar roken doet het.
Heb je het prototype van die vergasser als eens doorgemeten? Laat eens wat grafiekjes zien dan. Zo niet zou ik hier eerst mee beginnen. Kleine investering vergeleken met nul serie en het geeft zekerheid van je beweringen. Kan je daarna ook gebruiken om naar investeerders/fabrikanten te stappen.