Voor een T22 van 900x1000 kan je rekenen op 2000 à 2200 watt bij 70°C in/50°C uit. Hangt beetje af van merk en model.
2 in parallel heeft meer vermogen dan in serie. Bij serieplaatsing is het water aan de ingang van de 2de radiator al wat kouder. Het verschil
Ok, dat brengt al wat duideljkheid. Nu wil ik het omgekeerde bewerkstelligen, ipv koude lucht op te warmen met heet water, wil ik de hete gassen van de rocket gebruiken om water te verwarmen.
Als ik ze dan in serie plaats en telkens tegenstroom water erdoor stuur, moet ik in principe meer watts kunnen produceren omdat mijn warmtegradient groter is? Ik heb geen idee hoeveel watt een rocket 201 kan produceren. Ik wil ook de gassen niet teveel afkoelen.
Zou het een idee zijn om de bell in twee te verdelen en in elk compartiment een radiator te plaatsen?
Dus heet gas uit riser omlaag in eerste bell langs radiator 1, dan via gemetste binnenschoorsteen omhoog naar tweede bell, daar terug omlaag langs radiator 2 om dan uiteindelijk onderaan bell 2 via externe schoorsteen naar buiten.
Hierbij zou ik dan koud water eerst door radiator 2 laten gaan ( van beneden naar boven uiteraard) en dan naar radiator 1.
Is dat haalbaar met mijn rocket denken jullie?
Net zoals Tom's rocket zou ik de binnenkant van de bell ook met superwool bekleden om maximale afgifte van warmte aan de warmtewisselaars (lees radiatoren) te bewerkstelligen.
En onderaan opvang en aflaat voor condensatiewater voorzien.
Stef