Status, marketing en reclame, onze grootste vijanden?
Moderator: Moderators
-
Joepie
Re: Status, marketing en reclame, onze grootste vijanden?
Om nog even op het onderwerp terug te komen, hebben jullie de verkiezingen voor het Gouden Windei meegekregen?
Vooral de truffelpasta met maar liefst 0,0006% truffel is hilarisch.
https://www.foodwatch.org/nl/onze-campa ... en-windei/
Vooral de truffelpasta met maar liefst 0,0006% truffel is hilarisch.
https://www.foodwatch.org/nl/onze-campa ... en-windei/
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
- benthuis
- Moderator
Ik vond het stuitend om te zien hoever Radar en de wind ei man gaan in hun eis dat de overheid de consument MOET beschermen....
Dat men zo klakkeloos consumeert en niet in de gaten heeft dat er geen truffel in een pakje pasta van 2 euro zit of dat half zoete appelsap voor de helft verdunt is met water ... sorry maar als daar nu ook al een overheid voor nodig is, dan kan je de mensen net zo goed meteen aan een staats infuus leggen.
Dat men zo klakkeloos consumeert en niet in de gaten heeft dat er geen truffel in een pakje pasta van 2 euro zit of dat half zoete appelsap voor de helft verdunt is met water ... sorry maar als daar nu ook al een overheid voor nodig is, dan kan je de mensen net zo goed meteen aan een staats infuus leggen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
Joepie
Nee overheidsbemoeienis lijkt mij ook overdreven. Tenzij de gezondheid van mensen in het geding kan komen. Zoals met de stoere rookreclames van vroeger.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
-
Sputnik
..maar Grundfos investeert wel in zoekmachinemarketing. Een marketeer schaart zich naar mijn mening niet enkel onder de P van promotie. Wellicht bij de megaconcerns, maar zeker in het MKB en de laag hier vlak boven behoren ook het meedenken aan een solide prijs- en productstrategie zeker tot de taken. Als het product en de prijs eerlijk zijn en voor de consument daadwerkelijk voor verbetering zorgen, waarom mag hier dan geen beleving aan gekoppeld worden?Dutch John wrote:Sputnik,
Grundfos is in deze geen goed voorbeeld, want zij overspoelen de naïeve consument niet met reclame en marketingsprookjes. Kockie heeft gelijk: je hebt het over een verkoper die zijn werk doet: de klant overtuigen van een goede kwaliteit product tegen een redelijke prijs. Dat is heel iets anders dan een beleving creëren die nuchter nadenken hindert.
Groet,
DJ
Pine & Gilmore stellen dat we - met Disneyland als meest spraakmakende voorbeeld - in een beleveniseconomie leven. Ik vind dat producten en/of diensten best een bepaald gevoel en een bepaalde beleving bij de consument mogen opwekken, zolang er maar niet gelogen wordt over het product. Dit komt de concurrentie ten goede en stimuleert uitgaven richting bijvoorbeeld het medialandschap.
Verder past iedere consument ergens in een door een marketeer opgestelde positioneringsstrategie. Drink jij Amstel omdat je de stoere, nuchtere huisvader bent? Of ben jij de Heineken avonturier? Of de naar het perfecte strevende Hertog drinker? Dit is toch een prachtige basis voor concurrerende biermerken? Of zie jij het liever anders? Ieder merk een grijs label met daarop bijvoorbeeld: "DJ bier, 80% water, de rest gerstemout en hop" en "Sputnik bier, 80% water, de rest gerstemout en hop". Dat gaat toch niet werken..
En het is teringvet (sorry..
- kockie
- Site Admin
Ik vond het bier van DJ erg lekker (en een tikje koppig; net als de maker
) Het bier van John Wardenier trouwens ook... Of zou dat dan de beleving van zelfgebrouwen bier zijn?
De whisk(e)y van DJ vond ik dan weer niet lekker, maar ik vind ook geen enkele andere whiskey lekker.... Misschien ben ik dan weer de brave huisvader
Ik probeer marketing en reclame zo veel mogelijk links te laten liggen. Status.... die lees je niet af aan mijn auto. Ik heb, zoals iemand dat ooit gezegd heeft, mijn ego losgekoppeld van mijn vervoermiddel.
De whisk(e)y van DJ vond ik dan weer niet lekker, maar ik vind ook geen enkele andere whiskey lekker.... Misschien ben ik dan weer de brave huisvader
Ik probeer marketing en reclame zo veel mogelijk links te laten liggen. Status.... die lees je niet af aan mijn auto. Ik heb, zoals iemand dat ooit gezegd heeft, mijn ego losgekoppeld van mijn vervoermiddel.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
Sputnik
Het zal een stukje vakmanschap, maar zeker ook de beleving zijn
Op het gebied van whiskey ben ik de natgeregende fazantenjager van The Famous Grouse. Dit merk staat bij mij "top of mind", terwijl dit een whiskey is die ik nog nooit gedronken heb.. Het zal wel iets te maken hebben met langlopende mediabudgetten. Het feit dat jij Amstel kiest, maakt dit dat er nu toevallig een kratje Amstel in je kelder staat te wachten op een ploppende verlossing?
Statussymboliek en marketing zijn wel met elkaar verbonden, maar niet hetzelfde. Ik kan bijvoorbeeld een Land Rover kopen om m'n buurman z'n ogen dicht te smeren, maar ik kan dit ook doen omdat ik verlang naar het rondploegen in modderlandschap, op jacht naar fazant..
Op het gebied van whiskey ben ik de natgeregende fazantenjager van The Famous Grouse. Dit merk staat bij mij "top of mind", terwijl dit een whiskey is die ik nog nooit gedronken heb.. Het zal wel iets te maken hebben met langlopende mediabudgetten. Het feit dat jij Amstel kiest, maakt dit dat er nu toevallig een kratje Amstel in je kelder staat te wachten op een ploppende verlossing?
Statussymboliek en marketing zijn wel met elkaar verbonden, maar niet hetzelfde. Ik kan bijvoorbeeld een Land Rover kopen om m'n buurman z'n ogen dicht te smeren, maar ik kan dit ook doen omdat ik verlang naar het rondploegen in modderlandschap, op jacht naar fazant..
- kockie
- Site Admin
Ik ging gewoon lopend op jacht naar een fazant. De kelder is hier vrij van bier. Een landrover heeft bij mij een negatieve beleving, omdat ik er veel mensen in zie rijden waar ik verder m'n mond maar over dicht hou. Ik moet wel toegeven dat ik bij gereedschap wel sneller voor bepaalde merken kies. Dat is dan omdat ik iets goeds in handen wil hebben. Maar ja, wat is goed?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
- Tim
Ik zeg altijd dat mij ego er gewoon in past....kockie wrote:Status.... die lees je niet af aan mijn auto. Ik heb, zoals iemand dat ooit gezegd heeft, mijn ego losgekoppeld van mijn vervoermiddel.
Maarja, ik heb dan ook dakdragers
Tim
-
OBL-Rien
Oeps, typefout, het is inderdaad 19 cent.JantjeV8 wrote:Ik dacht dat het € 0,19 voor de auto was.OBL-Rien wrote:Voor de auto rekent de belasting met 29 cent/km, voor de fiets met 9 cent/kmJoepie wrote:Wegverkeer is en blijft een grote milieudruk met zich meebrengen. Wat mij betreft mag iedereen die minder dan 10 kilometer van zijn werk woont fiscaal worden beloond, mits hij/zij zich met de (elektrische) fiets of het OV verplaatst.
Als ze die nu eens gelijk gingen trekken.... zucht
Maar goed, voor velen dus niet een interessant genoeg verschil.
Overigens wilden we gisteren hier een nieuwe ATB "fietsvergunning" kopen.
Koste vorig jaar 7,50.
Dit jaar? raad eens....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
12 euro!
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
-
OBL-Rien
Open deur bij onsbenthuis wrote:Ik vond het stuitend om te zien hoever Radar en de wind ei man gaan in hun eis dat de overheid de consument MOET beschermen....
Het schadelijke van "bescherming" is dat men zich daar naar gaat gedragen. Men gaat er dan klakkeloos van uit dat men beschermd wordt. Het gevolg is dat men niet alleen gemakkelijk schade oploopt, maar dat de aangerichte schade ook vele malen groter is dan anders het geval zou zijn. De zucht naar een beheersbare cq veilige toekomst maak de toekomst juist gevaarlijker.
Dit soort fragility wordt door Taleb in zijn boek Antifragility goed beschreven.
http://www.overbeterleven.nl
- Tim
Nou,
De roverheid beschermd je ook, zij keuren deze gehaltes goed. Ofwel, zij zeggen dat he het iets mag noemen als er x% origineel product in zit.
Wij kiezen de roverheid.
Tim
De roverheid beschermd je ook, zij keuren deze gehaltes goed. Ofwel, zij zeggen dat he het iets mag noemen als er x% origineel product in zit.
Wij kiezen de roverheid.
Tim
-
Sputnik
Ik ook. Of met de praktische auto. Het probleem is dat de mensen met de Land Rover denken dat lifestyle te koop is. Maar uiteindelijk komt het continu neer op het bevredigen van de behoefte en vervolgens het opwaarts bijstellen hiervan. Chasing the dragon. Niets mis mee, als je dit leven graag wilt leiden en op z'n tijd van mooie, nieuwe spullen houdt.kockie wrote:Ik ging gewoon lopend op jacht naar een fazant. De kelder is hier vrij van bier. Een landrover heeft bij mij een negatieve beleving, omdat ik er veel mensen in zie rijden waar ik verder m'n mond maar over dicht hou. Ik moet wel toegeven dat ik bij gereedschap wel sneller voor bepaalde merken kies. Dat is dan omdat ik iets goeds in handen wil hebben. Maar ja, wat is goed?
Echte mannen hebben verstand van gereedschap. Ik koop ook het liefst Facom, Fein, Gedore en Hilti, maar qua investering is dit niet altijd verstandig. Het aantal gaten dat ik met een klopboor in een stenen muur maak zijn namelijk verwaarloosbaar in vergelijking met een pro in het werkveld. Qua investering kan ik beter een Bosch halen, want die doet 't ook prima. Maar iedereen wil een pro zijn..
Kanttekening hierbij is dat het verschil tussen handgereedschap echt noemenswaardig is. Koop je merkloos, koop je vaak prut.
-
Dutch John
Tegenwoordig mag ik graag gereedschap met een stekker links laten liggen. Met handzaag, een kilo spijkers en een hamer kan je veel maken. Helemaal interessant wordt het als je alleen je handen en wat primitieve hulpmiddelen als gereedschap gebruikt. Vormgeving wordt dan niet meer gehinderd door gereedschap dat vaak alleen rechte lijnen toestaat.
En wat betreft nieuwe dingen kopen. Kijk eens bij vermogende mensen. Stuitend om te zien dat veel geld en goede smaak meestal niet samen gaan.
Groet,
DJ
En wat betreft nieuwe dingen kopen. Kijk eens bij vermogende mensen. Stuitend om te zien dat veel geld en goede smaak meestal niet samen gaan.
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
WillemLimmen
DJ, als je spijkers en schroeven vermijdt en overgaat naar (japanse) houtverbindingen heb je aan schaaf, zaag en bijtel genoeg. Wat je dan maakt is voor eeuwig.
-
Sputnik
We dwalen enigszins af, maar die Japanse verbindingen zijn echt heel gaaf. The Samurai carpenter zet deze techniek ook regelmatig in. Z'n YouTube kanaal:
https://www.youtube.com/user/6488jesse
https://www.youtube.com/user/6488jesse